خبرگزاری کار ایران

استاندار لرستان مطرح کرد:

نیاز 70 هزار میلیارد ریالی برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام لرستان

asdasd
کد خبر : ۳۳۴۲۹۸

استاندار لرستان گفت: در حال حاضر یک هزار و 841 پروژه نیمه تمام در استان وجود دارد که برای تکمیل این طرح ها 70 هزار میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در خرم آباد، هوشنگ بازوند پیش از ظهر پنج شنبه در حاشیه جلسه شورای برنامه ریزی لرستان در جمع خبرنگاران افزود: در استان لرستان هزار و ۸۴۱ پروژه نیمه تمام وجود دارد و برای اتمام این پروژه ها و همچنین پروژه های ملی 7 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

وی اظهارداشت: سالانه‌‌ حدود 7 هزار میلیارد ریال اعتبارات برای پروژه‌های عمرانی لرستان تخصیص داده می شود.

استاندار لرستان  افزود: با این اوصاف  ۱۲ سال طول می کشد تا این پروژه ها به اتمام برسند و دولت بتواند برای اتمام این پروژه ها اعتبار تامین کند.

وی با اشاره به اینکه به طور حتم این میزان زمان بسیار زیاد بوده ضمن اینکه این موضوع با فرض این بوده که ما در استان پروژه جدیدی را شروع نکنیم،اظهار داشت: این پروژه ها در قالب 695 طرح نیمه تمام استانی، ملی و ملی استانی هستند.

وی با اشاره به اینکهدر این راستا قبلا به دستگاههای اجرایی ابلاغ کرده ایم که لیست پروژه هایی را که قابل واگذاری به بخش خصوصی است را اعلام کنند، تصریح کرد: سالانه ممکن است که حدود ۲۵ تا ۳۰ درصد به پروژه های استان اضافه شود  و در این راستا تنها راه این موضوع و با توجه به قانونی که مجلس تصویب کرده این بوده که مردم را در به اتمام رساندن این پروژه ها مشارکت بدهیم.

بازوند با بیان اینکه تعدادی از دستگاه ها لیست این پروژه ها را اعلام کرده اند گفت: به مردم و کسانی که قادر به اتمام این پروژه ها هستند اعلام می کنیم که در این پروژه ها سرمایه گذاری کنند.

وی با اشاره به دستگاه هایی که تا کنون پروژه های قابل واگذاری خود را معرفی نکرده اند، گفت: اخیرا فرمی را به دستگاه های اجرایی ابلاغ کرده ایم تا علت اینکه پروژه را واگذار نمی کنند را به ما اعلام کنند.

استاندار لرستان با تاکید بر اینکه مدیران این دستگاه ها باید ظرف یک هفته دلیل واگذار نکردن پروژه های خود را به بخش خصوصی برای تکمیل اعلام کنند، گفت: مدیران در واگذاری این پروژه ها به بخش خصوصی مقاومت نکنند به دلیل اینکه اگر مقاومت کنند ضرر می کنیم چرا که استان های دیگر از این شرایط استفاده می کنند و سرمایه گذاران برای جذب پروژه های استان های دیگر اقدام می کنند.

بازوند بیان داشت: بعضی مدیران مقداری روی این واگذاری ها مقاومت نشان می دهند که ما امروز در جلسه شورای برنامه ریزی آنها را مکلف کردیم که دست از این مقاومت بردارند و نسبت به معرفی این پروژه ها اقدام کنند تا بتوانیم بخش خصوصی را برای اجرای این پروژه ها دخیل کنیم و زمینه اجرای بندهای اقتصاد مقاومتی نیز در استان فراهم شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز