خبرگزاری کار ایران

فرماندار پلدختر

تبلیغات زود هنگام داوطلبان در صلاحیت‌ها تاثیرگذار است

فرماندار پلدختر گفت: هرگونه تبلیغات زودهنگام داوطلبان در روند بررسی صلاحیت‌ها تاثیرگذار است.

نورالدین درمنان در حاشیه جلسه ستاد پیشگیری از جرایم انتخاباتی شهرستان پلدختر در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا افزود: صلاحیت کاندیداهای انتخابات مجلس با معیار و محور قانون در شهرستان از مراجع چهارگانه درحال بررسی است.

وی گفت: این مراجع شامل نیروی انتظامی، دادگستری، اداره‌های اطلاعات و ثبت احوال شهرستان پلدختر است که وظیفه ارسال سوابق کاندیداها را دارند و بر مبنای این سوابق صلاحیت‌های کاندیداها بررسی می‌شود.

وی افزود: در صورت تایید نشدن صلاحیت کاندیدای انتخابات مجلس دهم درشهرستان پلدختر، زمان و مهلتی برای اعلام شکایت آنها بر اساس قانون تعیین شده تا بتوانند نظر خود را درخصوص تایید نشدن صلاحیت ها اعلام کنند.

فرماندار پلذختر گفت: کاندیداها تا زمانی که مرحله تایید صلاحیت به پایان نرسیده و مهلت قانونی تبلیغات فرا نرسیده مجاز به تبلیغات زود هنگام نیستند که در غیر این صورت تخلفات آنها در هیات اجرایی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی افزود: فعالیت‌های کاندیداهای انتخابات و رفتارهای انتخاباتی آنان از زمان ثبت نام تا زمان برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی بررسی می‌شود.

درمنان با بیان اینکه، داوطلبان دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی باید در چارچوب قانون و تقویم انتخابات به تبلیغات بپردازند گفت: جلسه ای بعد از تکمیل تایید صلاحیت‌ها با نامزدهای نهایی انتخابات تشکیل خواهد شد و در این جلسه قوانین و مقررات انتخاباتی توضیح داده می‌شود تا کاندیداها ضمن آشنایی با مقررات از انجام تخلف انتخاباتی خودداری کنند.

فرماندار پلدختر، انتخابات در نظام اسلامی ایران را مظهر قدرت و صلابت حاکمیت دانست و گفت: حضور پر شور مردم در انتخابات اسفند ماه سال جاری تمامی توطئه‌های دشمنان را علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی خنثی می‌کند.

کد خبر : ۳۳۴۷۶۶