خبرگزاری کار ایران

هوشنگ بازوند:

لرستان 12 سال رتبه‌نخست بیکاری کشور را دارا بوده است/نباید منابع مالی استان را جایی غیر از استان به کار گرفت

استاندار لرستان گفت: دو هزار میلیارد تومان از سپرده‌های مردم لرستان در خارج از استان صرف شده و نباید منابع مالی استان را هیج جایی غیر از استان به کار گرفت.

به گزارش خبرنگار ایلنا در خرم آباد، هوشنگ بازوند عصر یکشنبه در جلسه با روسای بانک‌های خصوصی استان افزود: استان لرستان با مشکل بیکاری مواجه است و طی 12 سال از نظر بیکاری رتبه نخست کشور را دارا بوده لذا باید سپرده‌های مردم در توسعه استان به کار گرفته شوند.

وی با اشاره به اینکه سپرده های مردم در بانک ها و بخصوص بانک های خصوصی استان باید به در جهت توسعه و ایجاد اشتغال در استان به کار گرفته شوند، اظهار داشت: 44 درصد منابع در اختیار بانک های خصوصی است و تنها 17 درصد آن در داخل استان سرمایه گذاری شده است.

استاندار لرستان افزود:  خروج یک درصد از همین سپرده های مردم به خارج از استان با توجه به وضعیت ما از نظر اشتغال و توسعه مطلوب نیست.

بازوندگفت: انتظار مردم از بانک‌های خصوصی این است که از سپرده های آنها در اقتصاد استان و ایجاد فرصت های شغلی استفاده شود.

وی تصریح کرد:با وضعیتی که لرستان از نظر اشتغال و اقتصاد برخوردار است صرف کمترین میزان از سپرده های بانکی مردم در جایی غیر از این استان در اقتصاد مردم استان لرستان تاثیر منفی بر جای می گذارد.

وی با اشاره به اینکه بخشی از سپرده های مردم در این استان صرف سرمایه گذاری و اشتغال در استان های دیگر شود،افزود: این روند  به هیچ وجه قابل پذیرش نیست  و بانک های خصوصی در مقابل این اعتماد وظیفه دارند حداقل 50 تا 60 درصد سپرده های مردم را صرف توسعه استان کنند.

کد خبر : ۳۳۵۱۷۴