خبرگزاری کار ایران

رشد 50 درصدی هوشمندسازی در مدارس بروجرد

مدیر آموزش و پرورش بروجرد گفت: هوشمندسازی مدارس این شهرستان در یک سال اخیر رشد 50 درصدی داشته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در خرم آباد، جمشید ابوالفتحی روز سه شنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش این شهرستان اظهار کرد: در این راستا 127 کلاس این شهرستان به بُرد هوشمند مجهز شده‌اند.

ابوالفتحی اظهار کرد: رایزنی‌ها به منظور پرداخت بدهی‌های معوقه مدارس به شرکت‌های خدمات‌رسان به صورت اقساط انجام شده است.

مدیر آموزش و پرورش بروجرد افزود: 30 رتبه زیر هزار توسط دانش‌آموزان شهرستان بروجرد در کنکور سراسری سال 94 کسب شده است.

وی اظهار کرد: همچنین از مجموع 651 دانش‌آموز بروجردی راه یافته به دانشگاه‌های دولتی 35 نفر موفق به قبولی در رشته پزشکی شده‌اند.

ابوالفتحی یادآور شد: مدارس هیئت امنایی، تیزهوشان و شاهد شهرستان بروجرد در سال گذشته موفق به کسب رتبه‌های برتر استانی شده‎اند.

ابوالفتحی با اشاره به هفته بزرگداشت شورای آموزش و پرورش از 24 تا 30 دی ماه خاطرنشان کرد: تقدیرنامه‌ای به منظور تقدیر از اعضاء این شورا در این هفته اهداء می‌شود.

وی تصریح کرد: شهرداری بروجرد موظف به تعیین تکلیف پرداخت سهم پنج درصد عوارض نوسازی به اداره آموزش و پرورش این شهرستان است.

مدیر آموزش و پرورش بروجرد به اعلام همکاری خیری برای احداث مدرسه سه کلاسه در روستای شیخ میری این شهرستان اشاره و اظهار کرد: بازسازی مدرسه روستای کپرگه این شهرستان به پیمانکار سپرده شده است.

ابوالفتحی با اشاره به اینکه زمان امتحانات دانش‌آموزان این شهرستان روزهای پایانی خود را سپری می‌کند، عنوان کرد: نتایج امتحانات نهایی دانش‌آموزان این شهرستان اعلام شده است.

وی اضافه کرد: ارتقاء تحصیلی دانش‌آموزان متوسطه دوم شهرستان بروجرد بر اساس بررسی‌های انجام شده در مقایسه با سال گذشته پیش‌بینی می‌شود.

وی از دعوت دانش‌آموزان شهرستان بروجرد به تیم‌های ملی جوانان  والیبال، هندبال، دو میدانی و وزنه برداری خبر داد و تاکید کرد: عملکرد این اداره در سال‌های اخیر در حوزه تربیت بدنی مطلوب بوده است.

مدیر آموزش و پرورش بروجرد به کسب رتبه دوم دانش‌آموزان شهرستان بروجرد در مسابقات علمی کاربردی کشوری اشاره و تاکید کرد: دو طرح دانش آموزان این شهرستان به جابربن حیان راه یافته‌اند.   

ابوالفتحی خاطرنشان کرد: مشکل سوخت فرآورده‌های نفتی مدارس نیازمند این فرآورده‌ها در این شهرستان با همکاری شرکت فرآورده‌های نفتی مرتفع شد.  

وی ادامه داد: برخی مدارس خاص این شهرستان بدهی خود به شرکت‌های خدمات‌رسان آب، برق و گاز را پرداخت کرده‌اند.

کد خبر : ۳۳۷۶۳۷