خبرگزاری کار ایران

مدیرخانه مطبوعات لرستان خبر داد:

کارگاه‌های تخصصی آموزشی خبرنگاران به زودی در شهرستان خرم‌آباد برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۳۴۰۳۷۴

مدیرخانه مطبوعات و خبرگزاری‌های لرستان گفت: پس از برگزاری آزمون کارگاه های دوره مقدماتی، کارگاه‌های تخصصی و آموزشی خبرنگاران در شهرستان خرم‌آباد برگزار می‌شود.

کیانوش رستمی روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا افزود: این کارگاه‌های آموزشی که شامل تیترنویسی، مقاله‌نویسی و طراحی و صفحه آرایی با تدریس استادان مطرح کشور به صورت کارگاه یک روزه در شهرستان خرم آباد برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به استقبال و حضور گسترده ی اصحاب رسانه لرستان در برگزاری کارگاه‌های آموزشی دوره مقدماتی که در شهرستان خرم آباد برگزار شد،اظهار داشت : در دوره مقدماتی کارگاه آموزشی روزنامه نگاری مقدماتی، اصول خبر نویسی،تکنیک های مصاحبه، اصول گزارش نویسی و شیوه نگارش فارسی با تدریس اساتید برجسته کشور برگزار گردید.

وی با اشاره به اینکه به شرکت کنندگان این دوره پس از آزمون گواهی 60 ساعته مقدماتی خبرنگاری از طرف دفتر مطالعه و توسعه رسانه ها اعطا خواهد شد،تصریح کرد:افرادی که بتوانند نمره قبولی را در دوره مقدماتی کسب کنند ، علاوه بر دریافت گواهی رسمی و معتبر از طرف مرکز مطالعات و برنامه ریزی رسانه، مجوز حضور در دوره روزنامه نگاری مدرن را نیز کسب خواهند کرد.

وی با اشاره به گستردگی حیطه خبرنگاری،برگزاری کارگاههای آموزشی را لازمه پیشرفت این قشر دانست و اظهار داشت :اولویت خانه مطبوعات لرستان بر آموزش و ارتقاع سطح کیفی خبرنگاری در لرستان است. 

مدیر خانه مطبوعات و خبرگزاری های لرستان نیز در این خصوص با اشاره به تداوم برگزاری اینگونه کارگاهها، افزود: یکی از مقوله های مهم و اساسی در عرصه مطبوعات ، دانش افزایی و به روز بودن است و خوشبختانه خانه مطبوعات لرستان توجه ویژه ای به بحث آموزش دارد.

کیانوش رستمی افزود: در برگزاری این دوره های آموزشی مدیر کل اشاد اسلامی لرستان، مدیر کل شرکت مخابرات لرستان و روابط عمومی مخابرات لرستان مساعدت و همراهی ویژه ای با خانه مطبوعات لرستان داشته اند که جای تقدیر و تشکر دارد.

 به گزارش ایلنا ،این دوره های آموزشی با شیوه ای جدید تئوری و عملی و استفاده از متدهای روز با تدریس متفاوت مدرسان کلاس مورد استقبال خبرنگاران لرستانی قرار گرفته است، در این کارگاهها ، خبرنگاران با مفاهیم کاربردی مثل تعریف خبر، عناصر خبر، ارزش های خبری، لید و انواع آن، سخت خبر و نرم خبر و همچنین سبکهای خبرنویسی مدرن آشنا شدند.

داشتن ذهن خلاق ،ذوق و استعداد ذاتی در هر شغلی و از جمله خبرنگاری یکی از عوامل موفقیت در این حرفه مقدس است،اما یادگیری فنون مورد نیاز نیز ضرورتی است که بر هیچ کس پوشیده نیست. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز