خبرگزاری کار ایران

مرکز اوتیسم«یکتا» خرم آباد افتتاح شد

در ایام ا... دهه مبارک فجر مرکز اوتیسم خرم آباد با حضور قائم مقام و جمعی از معاونین و مدیران بهزیستی و نمایندگان دستگاه‌های عضو کمیته همیاری ستاد دهه فجر به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگار ایلنا در خرم آباد، مرکز اوتیسم «یکتا» با حضور «ذبیح اله نادمی» قائم مقام و جمعی از معاونان و مدیران ستادی بهزیستی لرستان هم چنین نمایندگان دستگاه‌های عضو کمیته همیاری و تشکل‌های مردمی ستاد دهه فجر به بهره‌برداری رسید.

مدیر روابط عمومی اداره کل بهزیستی در این خصوص، اظهار کرد: این مرکز با هزینه 600 میلیون ریال و ظرفیت 30 نفر راه‌اندازی شده است و اکنون 19 کودک دارای اختلالات اوتیسم در آن نگهداری می‌شود که این مرکز با 11 نفر مربی، کار درمان و خدمه به این کودکان ارائه خدمت می‌کنند.

محمد جعفر نظری در ادامه افزود: اوتیسم شامل اختلالات روحی و روانی است که ارتباط فرد با خانواده و جامعه را مختل می‌کند و در واقع به کودکان در "خود فرومانده "مشهور هستند و این بیماری درمان قطعی ندارد اما با کاردرمانی و گفتار درمانی می‌توان در این کودکان تغییرات روبه بهبودی ایجاد کرد.

وی همچنین تصریح کرد: سازمان بهزیستی برای نگهداری هر کودک اوتیسمی مبلغ 3 میلیون و 600 هزار ریال یارانه پرداخت می‌کند.

در این مراسم «فاطمه زهرا توکلی» معاون توانبخشی ، «حجت حق نظری» رییس بهزیستی خرم آباد و جمعی از مدیران و کارشناسان بهزیستی لرستان حضور داشتند.

کد خبر : ۳۴۴۸۳۸