خبرگزاری کار ایران

مدیرکل کمیته امداد استان لرستان

۳۵۱ خانوار مددجو کمیته امداد استان لرستان واجد دریافت مسکن مهر شناسایی شدند

مدیر کل کمیته امداد استان لرستان از شناسایی۳۵۱ خانوار مددجو کمیته امداد برای دریافت مسکن مهر خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در خرم‌آباد، جاسم محمدی فارسانی در جلسه شورای مسکن لرستان که در استانداری لرستان برگزار شد، افزود: مکاتبات ما از 30 آذر سال جاری آغاز و بنا شد 700 واحد از مسکن مهرهای فاقد متقاضی به کمیته امداد لرستان در شهرستان‌های خرم‌آباد 586 واحد، الیگودرز 60 واحد و پلدختر 54 واحد از ظرفیت در اجرای طرح تفاهم‌نامه سه‌جانبه داده شود.

مدیرکل کمیته امداد لرستان با اشاره اینکه شناسایی واجدین شرایط را آغاز کردیم، تصریحکرد: تا به امروز 351 خانوار نیازمند شناسایی‌شده و مستندات لازم را نیز اخذ کردند.

وی با اشاره به اینکه بنا بوده به ازای هر مددجو 20 میلیون در مرحله اول توسط امداد مرکز تامین شود، افزود: ما بیش از 12 مکاتبه راجع به این 700 واحد تاکنون داشتیم.

وی عنوان کرد: کمیته امداد 90 درصد از اعتبارات مسکن شهری را در این سه شهرستان انجام داده و تا امروز مبلغ یک میلیارد و 18 میلیون تومان برای 72 واحد واریز پول جهت افتتاح حساب مددجویان انجام‌ شده است.

محمدی فارسانی با بیان اینکه 53 واحد خرم‌آباد، 17 واحد الیگودرز و دو واحد در پلدختر است، تصریح کرد: در سال‌های گذشته 671 واحد به مددجویان اختصاص داده‌ شده که تاکنون نزدیک به چهار میلیارد تومان سهم آورده را کمیته امداد امام خمینی(ره) داده و امسال نیز 374 میلیون تومان از اعتبارات سال 994 در این زمینه پرداخت‌ شده است.

وی خاطرنشان کرد: مبلغ درخواستی ما سه میلیارد  و صد میلیون تومان است که قول پرداخت آن را گرفته‌ایم.

مدیرکل کمیته امداد لرستان عنوان کرد: پیشنهاد ما برای تحویل این واحدهای مسکن مهر این است که واگذاری به‌ صورت پراکنده انجام شود تا در آینده آسیب‌هایی را برای مجموعه‌های حمایتی و شهری به وجود نیاید.

وی افزود: تخصیص واحد به مددجویانی که 15 میلیون خود را آورده‌اند انجام شود تا مددجو انگیزه پرداخت مابقی سهم خود را کسب کند و واحدهایی برای مددجویان در نظر گرفته شود که پیشرفت فیزیکی خوبی داشته باشند و نیز زمان دقیقی تحویل واحدها را مشخص کنند.

محمدی فارسانی اظهار کرد: بر اساس توافقات و قانون انشعاب برای مددجویان رایگان است در حالی‌که در مسکن مهر این کار رایگان اعلام‌ نشده که امیدوارم حل شود.

کد خبر : ۳۴۴۸۷۹