خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی لرستان

درآمدهای مالیاتی لرستان20درصد رشد یافت

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی لرستان از رشد 20درصدی درآمدهای مالیاتی لرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در خرم آباد، علی هادی‌چگنی در جلسه کارگروه درآمد و تجهیزات منابع به عزم جدی دولت  برای کاهش وابستگی به درآمدهای حاصل از فروش نفت خام اشاره کرد و افزود: عزم دولت برای کاهش وابستگی به درآمدهای حاصل از فروش نفت و تکیه بر تولیدات و مالیات‌های داخلی جدی است.

وی با اشاره به این که مالیات جزء حوزه‌هایی است که به صورت مستقیم در اقتصاد و تولید تأثیرگذار است افزود: اگر در بخش درآمدی طبق قانون درست عمل شود بخش قابل‌توجهی از مشکلات اقتصادی کشور حل خواهد شد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی از افزایش درآمدهای وصولی از محل منابع استان خبر داد و بیان داشت: درآمدهای وصول شده از محل منابع استانی و واگذاری دارایی‌ها سرمایه‌ای در پایان دی‌ماه امسال نسبت به سال گذشته 17 درصد و نسبت به قانون مصوب بودجه سال جاری یک درصد افزایش داشته است.

چگنی با اشاره به این که درآمدهای مالیاتی استان 20 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشته است، تصریح کرد: از کل درآمد وصولی استانی تا دی‌ماه سال جاری81.9درصد را درآمدهای مالیاتی، 0.1درصد را درآمد حاصل از مالکیت دولت، 6.7 درصد را درآمدهای حاصل از خدمات و فروش کالا، 11 درصد درآمد حاصل از جرائم و 0.3 درصد را درآمدهای متفرقه تشکیل داده است.

وی خاطر نشان کرد: با آسیب‌شناسی حوزه‌های مختلف درآمدی به دنبال منطقی کردن درآمدها و متنوع کردن منابع استان هستیم.

کد خبر : ۳۴۷۶۹۰