خبرگزاری کار ایران

امرایی مطرح کرد:

۹۵ درصد سفره‌خانه‌های سنتی خرم‌آباد غیر مجاز هستند

asdasd
کد خبر : ۳۴۸۱۳۵

نماینده سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان گفت: 95درصد سفره‌خانه‌های سنتی خرم‌آباد غیرمجاز هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا درخرم آباد، کارگروه سلامت لرستان امروز با موضوع برنامه بسیج سلامت نوروزی در استانداری لرستان برگزار شد و وظایف دستگاه‌های ذیربط برای اجرای هر چه بهتر این طرح در استان به عنوان مصوبات کارگروه سلامت مشخص شد. 

نماینده سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان در این جلسه از تشکیل تیم گشت ویژه برای بازدید از مجتمع‌های بین راهی خبر داد و افزود: طی ماه گذشته از تمامی مجتمع‌های بین راهی استان بازدید صورت گرفته که از ابتدای اسفند نیز کار نظارت بر این مجتمع‌ها ادامه خواهد یافت.

امرایی با اشاره به اینکه ۹۵ درصد سفره‌خانه‌های سنتی موجود در سطح شهر خرم‌آباد غیر مجاز هستند، اضافه کرد: انتظار داریم کمیته برخورد با واحدهای غیرمجاز هر چه سریع‌تر تشکیل شده و تا قبل از شروع تعطیلات نوروزی این واحدها برچیده و جمع‌آوری شوند.

وی اظهار داشت: قرار بود کمیته‌ای برای برخورد با واحدهای غیر مجاز در استان تشکیل شود که تاکنون این اقدام صورت نگرفته است.

معاون بهداشت و درمان جمعیت هلال احمر لرستان با اشاره به اینکه طرح امداد نوروزی از اواسط اسفند آغاز شده و تا اواخر فروردین ادامه خواهد داشت،عنوان کرد: جمعیت هلال احمر لرستان هر ساله در ایام نوروز طرحی تحت عنوان طرح راهنمایان مسافرین نوروزی در اختیار دارد که عوامل سازمان جوانان هلال احمر استان در این طرح مشارکت می کنند.

کامران خدایی تصریح کرد: عوامل سازمان جوانان هلال احمر استان در چادرهایی که در ایام نوروز در ورودی شهرها ایجاد می شود به صورت شبانه روزی مستقر هستند که می توان از ظرفیت این افراد برای اطلاع رسانی دستگاه های اجرایی استان به مسافرین نوروزی استفاده کرد.

مدیریت بحران دانشگاه علوم پزشکی لرستان به انتظارات دانشگاه علوم پزشکی استان از سایر دستگاه‌های مرتبط برای اجرای طرح بسیج سلامت نوروزی اشاره کرد وبیان کرد: از صدا و سیما خواسته می شود برنامه های آموزشی تهیه شده توسط دستگاه های مرتبط و اقدامات مثبت دستگاه ها برای جذب حداکثری گردشگر به لرستان را در ایام نوروز منعکس کند.

رضا پیری علم خواستار ایجاد شعب ویژه رسیدگی به تخلفات بهداشتی در ایام نوروز توسط دستگاه قضایی هر شهرستان شد و افزود: همچنین از تعزیرات حکومتی لرستان درخواست می شود پرونده های تخلفات موجود در ایام نوروز را خارج از نوبت رسیدگی کند.

وی با تاکید بر اینکه نیروی انتظامی استان در ایام نوروز باید با فروشندگان غیر مجاز و دوره گرد مواد غذایی برخورد جدی داشته باشد، اضافه کرد: سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان نیز باید نظارت های خود را بر رستوران ها و قهوه خانه های سنتی تشدید کرده زیرا سال گذشته شاهد تخلفات زیادی در این بخش بودیم.

مدیر بحران دانشگاه علوم پزشکی لرستان با اشاره به اینکه شهرداری های استان باید لیست مکان های موقت و بازارچه های نوروزی را قبل از شروع طرح بسیج سلامت نوروزی به دستگاه های ذیربط اعلام کنند، بیان داشت: همچنین شهرداری ها باید به وضعیت سرویس های بهداشتی پارک ها و اماکن گردشگری نظارت داشته و نسبت به تخلیه به موقع سطل های زباله و ممانعت از عرضه قلیان در دکه ها اقدام کنند.

پیری علم به وجود معضلات فراوان در منطقه گردشگری بیشه در ایام نوروز سال گذشته اشاره کرد و گفت: طراحی چاه سپتیک این منطقه دچار مشکل بوده و شاهد نشت فاضلاب از آن هستیم و این امر باعث تهدید سلامت گردشگران و نارضایتی آن ها شده است لذا باید برای رفع این مشکل اقدام اساسی انجام داد.

وی افزود: در منطقه گردشگری بیشه دکه هایی بدون مجوز فعالیت کرده و نسبت به عرضه قلیان اقدام می کنند و مواد غذایی نیز بدون در نظر گرفتن مسائل بهداشتی در این منطقه به فروش می رسد لازم است اکیپی متشکل از نماینده معاون عمرانی استان، بخشدار منطقه بیشه، فرمانداری خرم آباد، دانشگاه علوم پزشکی و ... برای بررسی وضعیت این منطقه قبل از ورود گردشگران پی گیری های انجام دهند.

مدیر بحران دانشگاه علوم پزشکی لرستان به برگزاری مانور آمادگی اجرای طرح بسیج سلامت نوروزی در یکم اسفند خبر داد و افزود: این مانور در لرستان و همزمان با سراسر کشور برگزار می شود که انتظار داریم دستگاه های مرتبط با طرح بسیج سلامت نوروزی با معرفی یک نماینده در این مانور شرکت کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان نیز در این جلسه با بیان اینکه در برخی مکان‌های گردشگری استان در بحث نظارت مشکل وجود دارد، اظهار داشت: با توجه به موقعیت طبیعی استان و وجود مناطق گردشگری ویژه آن لرستان محل گذر بسیاری از مسافران نوروزی بوده لذا در این ایام نمادی از وضعیت فرهنگی، بهداشتی و اجتماعی ما به نمایش گذاشته خواهد شد.

کوروش ساکی افزود: از دستگاه‌های مرتبط با طرح بسیج سلامت نوروزی انتظار داریم با دانشگاه علوم پزشکی همکاری لازم را داشته باشند تا نحوه سرویس‌دهی به مسافران در نوروز امسال ویژه تر صورت گیرد.

وی بیان داشت: سال گذشته پژوهشی در خصوص ارائه خدمات و نوع نظارت ها در ایام نوروز صورت گرفت که آماده ارائه بوده که یکسری موارد منفی در آن وجود داشته که به صورت خصوصی با دستگاه های مرتبط در میان گذاشته خواهد شد تا نوروز امسال دیگر شاهد این مسائل نباشیم. 

همچنین در این جلسه مقرر شد وظایف محوله به دستگاه های اجرایی مرتبط با طرح بسیج سلامت نوروزی به عنوان مصوبات کارگروه سلامت به آن ها ابلاغ شده و دستگاه ها ملزم به انجام این وظایف باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز