خبرگزاری کار ایران

راه‌اندازی شهرک بزرگ فرش در استان لرستان

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان از راه‌اندازی شهرک بزرگ فرش در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در خرم آباد، منصوری معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت  منطقه لرستان در جمع خبرنگاران،اظهارکرد: هدف ما در حوزه معاونت بازرگانی و توسعه تجارت، توسعه‌ای کار کردن در حوزه فرش است.

وی با بیان اینکه زنجیره ارزشی فرش به عنوان کاری مطالعاتی و اجرایی در معاونت بازرگانی آغاز شده است، افزود: به صورت مستمر در یک فرآیند به واسطه تیمی 10 نفره در حال شناسایی عناصر، رابطین و دست‌اندرکاران حوزه فرش در استان هستیم.

معاون صنعت، معدن و تجارت لرستان بیان کرد: کار مطالعاتی صفر تا 100 را در حوزه فرش دنبال کردیم که نتایج خوبی حاصل شد و توانستیم بیش از 70 عامل اجرایی در این حوزه را شناسایی کنیم.

منصوری با اشاره به اینکه بنا داریم در حوزه تامین مواد، ساخت و تجاری‌سازی این مجموعه فعالیت‌ها به هر کدام از گروه‌ها و مجموعه‌ها ورود پیدا کنیم، اضافه کرد: علی‌رغم اینکه آموزش فرش به‌صورت متمرکز انجام می‌شود اما تصمیم گرفته شده که این آموزش‌ها را به شهرستان‌ها نیز منتقل کنیم.

وی یادآور شد: به دنبال ایجاد یک بانک اطلاعاتی در همه حوزه‌ها فرش هستیم تا دست‌اندرکاران در این صنعت را شناسایی کنیم.

وی تصریح کرد: مجموع طراحان را در استان تجمیع خواهیم کرد تا از ظرفیت آنان در این بخش استفاده کنیم.

منصوری از راه‌اندازی شهرک(مجتمع) بزرگ فرش در استان خبر داد و عنوان کرد: مکان‌هایی برای این مهم شناسایی شدند و در حال رایزنی با مدیران دستگاه‌های اجرایی برای تملک مکان‌های مذکور هستیم همچنین سرمایه‌گذار علاقمند به این کار نیز مشخص است که به محض اختصاص فضای مناسب عملیات اجرایی راه‌اندازی شهرک مذکور آغاز می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: قرار است بازارچه‌ای دائمی دارای قسمت‌هایی نظیر(ابزار، مواد اولیه، نقشه و طرح) برای خرید و فروش در استان راه‌اندازی شود.

کد خبر : ۳۴۸۸۵۰