خبرگزاری کار ایران

در گفت وگو با ایلنا مطرح شد:

وضعیت آلودگی هوای لرستان به بیش از دو برابر حد مجاز رسید

asdasd
کد خبر : ۳۴۸۹۸۲

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان گفت : در حال حاضر وضعیت آلودگی هوای لرستان به بیش از دو برابر حد مجاز رسیده است.

مهرداد فتحی بیرانوند روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایلنا در خرم آباد با بیان اینکه هوای استان لرستان در وضعیت ناسالم است، افزود: میزان ذرات آلاینده 2.5 میکرون 64 میکروگرم و ذرات 10 میکرون 113 میکروگرم است .

وی اظهار داشت:  آلودگی هوای در شهرستان‌های پلدختر، رومشکان، کوهدشت و خرم آباد طی دیشب و امروز صبح افزایش داشته است و طی دیشب آلودگی هوای لرستان به 31 برابر حد مجاز نیز رسید.

مدیر کل محیط زیست لرستان تصریح کرد: همچنین آلودگی هوای شهرستان کوهدشت طی دیشب 14 برابر حد مجاز رسیده است و بر اساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته هوای لرستان تا بعداز ظهر امروز سالم خواهد بود.

وی با بیان اینکه منشا آلودگی هوای امروز و دیشب لرستان داخلی و از استان خوزستان بوده است گفت: در این راستا ذرات گرد و غبار از جنوب غربی به استان لرستان وارد شده است.

مدیرکل محیط زیست لرستان افزود: تعداد روزهای آلوده لرستان طی امسال را 78 روز بوده است و در این راستا شاهد کاهش ۱۵ درصدی روزهای آلوده لرستان طی امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل بوده ایم.

وی ادامه داد: از ابتدای سال جاری تاکنون هوای استان بیش از 30 روز آلوده بوده که درجات این آلودگی تا حد هشدار و وضعیت ناسالم نیز گزارش شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان گفت: پارسال هوای استان لرستان 136 روز آلوده گزارش شده بود که برای جلوگیری از آلودگی هوا 26 دستگاه اجرایی موظف به همکاری با محیط زیست شدند. 

به گزارش خبرنگار ایلنا در خرم آباد، به دلیل وجود گرد و غبار مدارس تمام مقاطع تحصیلی شهرستان پلدختر در شیفت صبح و بعداز ظهر روز یکشنبه به دلیل آلودگی هوای ناشی از ورود ریزگردها به آسمان این منطقه تعطیل است.

 وضعیت هوای این شهر در اثر ریزگردها در حالت هشدار ، اضطرار و بحران قرار گرفته و میزان این ریزگردها در هوای شهرستان پلدختر 841 میکروگرم بر متر مکعب است. 

بر اساس پیش بینی هواشناسی استان به علت وزش باد فردا دوشنبه از شدت آلودگی هوا در استان و شهرستان پلدختر کاسته شده و از روز سه شنبه با ورود سامانه بارشی وضعیت به حالت عادی باز می گردد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز