خبرگزاری کار ایران

مدیر کل تعاون، کار ورفاه اجتماعی لرستان خبرداد:

اشتغال‌زایی بیش از پنج هزار نفر در لرستان

asdasd
کد خبر : ۳۴۹۷۶۶

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: با تشکیل 13 جلسه کارگروه اشتغال، در سال جاری زمینه ایجاد پنج هزار و 580 شغل جدید دراین استان فراهم شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در خرم آباد، علی آشتاب در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری منظم جلسات کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان به ریاست استاندار لرستان، افزود :طی این مدت درهر 26 روز یک بار جلسه کار گروه اشتغال در لرستان تشکیل شده که در این کار گروه‌ها تعداد 5 هزار و 169 طرح مورد بررسی و تصویب قرار گرفته است.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان اظهار داشت: در این راستا برای اجرای طرح های اجرا شده مبلغ  453 میلیارد ریال اعتبار از محل صندوق کار آفرینی امید بصورت قرض الحسنه به دو هزار و 161 طرح هزینه شده است.

وی در ادامه تصریح کرد: همچنین از محل منابع قرض الحسنه بند(ج) تبصره 16 قانون بودجه 94 سهم کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی سه هزارویک طرح به ارزش 326 میلیارد ریال به تصویب رسیده و زمینه اشتغال سه هزار و یک نفر را ایجاد کرده است.

علی آشتاب با اشاره به تسهیلات پرداخت شده  از محل منابع داخلی بانک‌ها در سال‌جاری عنوان کرد: در سال 94 از محل منابع داخلی بانک ها هفت طرح  با اعتبار33 میلیارد ریال وایجاد اشتغال 73 نفر در کارگروه اشتغال استان به تصویب رسیده است.

وی یادآور شد: این هفت طرح زمینه تثبت اشتغال 162 نفر را  نیز درسال جاری فراهم کرده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون 402 هزار و 24 نفر تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی استان قرار گرفتند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل که 381 هزار و 529 نفر بوده، رشدی 2 درصدی را نشان می‌دهد.
 
وی اضافه کرد: از مجموع بیمه‌شدگان امسال 18283 نفر زن، 108 هزار و 877 نفر مرد و مابقی افراد تحت تکفل بوده‌اند.
 
آشتاب بیان کرد: همچنین از مجموع 381 هزار و 529 نفر بیمه‌شدگان اجباری درسال 93، 107 هزار و 85 نفر مرد، 17627 نفر زن و مابقی افراد تحت تکفل آنها بوده‌اند.

 مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان یادآور شد: این افراد بیمه شده در حوزه‌های صنعت، خدمات، کشاورزی، مشاغل خرد، آزاد و مشاغل خانگی مشغول به فعالیت هستند.

کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان درسال جاری به ریاست استاندار و دبیری اداره تعاون، کار ورفاه اجتماعی استان تشکیل ودر اول هرماه با برگزاری جلساتی مشکلات بیکاری واشتغال استان بررسی می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز