خبرگزاری کار ایران

معاون آموزش‌ و پرورش استان لرستان مطرح کرد

ایجاد اسکان برای ۱۵۰ هزار مسافر نوروزی در استان لرستان

معاون آموزش‌ و پرورش استان لرستان گفت: ۱۵۰ هزار مسافر نوروزی در مکان‌های فراهم‌ شده توسط آموزش‌ و پرورش استان لرستان اسکان داده می‌شوند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خرم‌آباد، علی محمد دریکوند ظهر امروز در جلسه کارگروه گردشگری که در سالن جلسات استانداری لرستان برگزار شد اظهار داشت:  200 آموزشگاه، مدرسه، خانه معلم و خوابگاه‌ برای اسکان مسافران نوروزی فراهم  و پیش‌بینی‌ شده است.

وی با بیان اینکه در آموزش‌ و پرورش استان بحث اسکان مسافران نوروزی از دی‌ماه  آغاز شده است، اظهار داشت: بر اساس پیش‌بینی‌های انجام‌شده در ایام نوروز بیش از 150 هزار مسافر نوروزی در مکان‌های فراهم‌شده توسط آموزش‌ و پرورش استان اسکان داده می‌شوند.

معاون پشتیبانی و توسعه مدیریت منابع انسانی آموزش‌ و پرورش لرستان با بیان اینکه کلاس‌های پیش‌بینی‌ شده برای اسکان مسافران نوروزی به لحاظ ارائه خدمات درجه‌بندی‌ شده‌اند عنوان کرد: سال گذشته 120 هزار مسافر نوروزی از خدمات مراکز اقامتی آموزش‌ و پرورش لرستان بهره‌مند شدند.

اجرای طرح ایمنی و سلامت در ایام نوروز توسط هلال احمر

مژگان حجاریان معاون هلال‌احمر استان لرستان نیز در این جلسه اظهار کرد: طرح ایمنی و سلامت مسافران نوروزی در هلال‌احمر از 27 اسفند تا 15 فروردین توسط حوزه جوانان انجام می‌شود.

وی افزود: در این طرح 15 پست در ورود و خروجی شهرستان‌ها برای ارائه خدمات به مسافران نوروزی بر پا می‌شود، در کنار این پست‌ها 10 خیمه نماز در مکان‌هایی که نمازخانه وجود ندارد بر پا می‌شود.

معاون هلال‌احمر استان لرستان عنوان کرد: 10 فضای دوستدار کودک، 10 ایستگاه سلامت در کنار پست‌ها بر پا می‌شود و کارهای غربالگری، تست قند خون، فشارخون و در بعضی از این پست‌ها پزشکان داوطلب ارائه خدمت می‌کنند.

وی بیان کرد: برای اینکه مسافران سفر ایمنی داشته باشند، نمایشگاه‌های تصادفات جاده‌ای برای درس عبرت مسافران بر پا می‌شود، پایگاه‌های جاده‌ای برای ارائه خدمات به مسافرانی که در راه می‌مانند و مسافرانی که دچار مشکل می‌شوند امدادگران آماده هستند.

حجاریان با بیان اینکه ست‌های نجات به‌ صورت شبانه‌روزی با حضور امداد گران مستقر هستند تصریح کرد: دو پست اسکان در تنگ تیر و بلوران برای مسافران بر پا است؛ گشت سیار نیز توسط جوانان به‌ صورت پیاده و دوچرخه در مناطق گردشگری برای ارائه خدمات به مسافران فعال است.

کد خبر : ۳۵۱۵۸۴