خبرگزاری کار ایران

استاندار لرستان خبر داد

افزایش چشمگیر میزان اعتبارات عمرانی لرستان در سال آینده

استاندار لرستان گفت: میزان اعتبارات عمرانی پیش بینی شده استان در لایحه بودجه ۹۵ نسبت به سال ۹۴ حدود ۴۱.۴۲ درصد افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگارایلنا در خرم آباد، هوشنگ بازوند روز چهارشنبه در جلسه شورای توسعه و برنامه‌ریزی لرستان افزود: در این راستا اعتبار عمرانی لرستان در سال 95 شش هزار و 20 میلیارد ریال است و این میزان طی سال‌جاری 4 هزار و 260 میلیارد ریال بوده است.

وی افزود: بودجه کل کشور در سال 95 حدود 9 هزار و 520 هزارمیلیارد ریال است که این میزان نسبت به سال 1394 حدود 13 رشد نشان می‌دهد.

استاندار لرستان تصریح کرد:  از این اعتبار 590 هزار میلیارد ریال اعتبار عمرانی و 100 هزار میلیارد ریال نیز اعتبار تملک دارایی است.

هوشنگ بازوند اظهار کرد: اعتبارات عمرانی لرستان در سال 94 افزون بر سه هزار و 160 میلیارد ریال درآمد پیش بینی شد که در 10 ماه سال جاری 98 درصد این مبلغ وصول شد.

استاندار لرستان گفت: اعتبارات هزینه‌ای این استان در سال 95 بالغ بر دو هزار و 180 میلیارد ریال پیش بینی شده که در سال 94 این مبلغ یک هزار و 580 میلیارد ریال بود. این ارقام رشد 37 درصدی نشان می‌دهد.

استاندار با بیان اینکه مدیران و کارکنان دستگاه‌های استان باید زمینه واگذاری پروژه‌ها به بخش خصوصی را فراهم کنند، افزود: حضور بخش خصوصی در لرستان و سرمایه‌گذاری در راستای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام در این استان ضروری است.

بازوند در بخش دیگری از سخنان خود از وصول 98 درصدی درآمدهای لرستان طی امسال خبر داد و گفت: درآمدهای لرستان طی امسال 3هزار و 160 میلیارد ریال بوده است.

بازوند با اشاره به سهم استان‌های کشور از مجموع اعتبارات عمرانی برای سال آینده گفت: سهم استان‌ها در این زمینه 70هزار میلیارد ریال است که نقش مدیران برای دریافت بخشی از این اعتبارات بسیار مهم است.

بازوند با تاکید بر لزوم پیگیری مدیران لرستان برای دریافت اعتبارات ملی سال ۹۵ بیان کرد: یکی از ملاک‌های ارزیابی مدیران لرستان جذب میزان اعتبارات ملی است.

کد خبر : ۳۵۲۲۸۳