خبرگزاری کار ایران

رئیس ستاد انتخابات لرستان خبر داد

مشارکت 64 درصدی مردم لرستان در انتخابات

رئیس ستاد انتخابات لرستان گفت: میانگین مشارکت مردم لرستان در انتخابات هفتم اسفند 64 درصد بوده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در خرم آباد، سید سعید شاهرخی ظهر چهارشنبه در نشست خبری با خبرنگاران افزود: میزان مشارکت در حوزه انتخابیه خرم آباد  و دوره چگنی 60 درصد ،در بروجرد 53 درصد، در کوهدشت و رومشکان 76 درصد، در دورود وازنا 65 درصد، درسلسله و دلفان 71 درصد، در الیگودرز65 درصد و در حوزه انتخابیه پلدختر 85 درصد بوده است.

وی اظهار کرد: بیشترین میزان مشارکت  به ترتیب در حوزه‌های انتخابیه پلدختر ،کوهدشت و رومشکان و سلسله و دلفان صورت گرفت.

وی با بیان اینکه میانگین مشارکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی لرستان دو درصد بیش از میانگین کشوری است، تصریح کرد: واجدین شرایط شرکت در انتخابات هفتم اسفند ماه یک میلیون و 409 هزار و 36 نفر بوده است که در این راستا در انتخابات مجلس شورای اسلامی 901 هزارو 16 رای جمع آوری شده است .

مشارکت 63 درصدی مردم لرستان در انتخابات مجلس خبرگان رهبری 

رئیس ستاد انتخابات لرستان افزود: میانگین مشارکت در انتخابات مجلس خبرگان رهبری نیز 63 درصد بوده است.

شاهرخی با تشریح مشارکت مردم در انتخابات خبرگان رهبری نیز افزود: در این راستا در شهرستان خرم آباد 57 درصد ، در دوره وچگنی 81 درصد ،در بروجرد 53 درصد ،در کوهدشت 71 درصد ،در رومشکان 72 درصد ،در دورود 66 درصد ،در ازنا 63 درصد ،در دلفان 65 درصد ،در سلسله 78 درصد ،در الیگودرز 65 درصد و در پلدختر 81 درصد مشارکت وجود داشته است.

وی تصریح کرد: کل آرا ماخوذه در انتخابات مجلس خبرگان رهبری در این استان 884 هزار و 739 رای بوده است.

شاهرخی با بیان اینکه در اکثر حوزه‌های انتخاباتی لرستان انتخابات به پایان رسیده است، اظهار کرد: همگان باید با همدلی به دنبال پیگیری اولویت‌های استان و تلاش در راستای توسعه لرستان به ویژه رفع معضل بیکاری جوانان باشند.

کد خبر : ۳۵۲۳۰۵