خبرگزاری کار ایران

افزایش 80 درصدی مجوز صدور پروانه ساخت در لرستان

مدیرکل امور شهری استانداری لرستان گفت: مجوز صدور پروانه ساخت‌وساز در شهرهای لرستان در سال جاری نسبت به سال گذشته 80 درصد افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در خرم‌آباد، هرمز نصیری روز شنبه در همایش شهرداران با اعلام این خبر افزود: سال گذشته یک هزار و 555 پروانه صادر شده که این تعداد در سال جاری به دو هزار و 807 فقره رسیده است.

وی اظهار کرد: در 11 ماه گذشته سال جاری کل بودجه شهرداری سه هزار و 700 میلیارد ریال بوده است. 

وی با بیان اینکه 800 میلیارد ریال از کل بودجه شهرداری کمک‌های دولتی بوده است، تصریح کرد: تاکنون 47 درصد این بودجه محقق از محل امور مالیاتی و کمک سرمایه‌ای بوده است.

نصیری افزود: در سال جاری 84 نیرو در دو مرحله آزمون استخدامی در شهرداری‌های استان جذب شده اند.

وی ادامه داد: در حال حاضر 17 شهرداری استان حقوق معوقه دارند که میانگین حقوق معوقه در شهرداری‌ها دو ماه است.

وی بیان کرد: سرانه در آمدی شهرداری‌های استان در کل کشور رده 27 است واین در حالی است که در حال حاضر سرانه درآمد شهرداری‌ها در لرستان دو هزار و 365 هزار ریال است.

مدیر کل امور شهری استانداری لرستان با بیان اینکه رده اول سرانه درآمدی کشور خراسان رضوی با 10 میلیون و 700 هزار ریال است گفت: میانگین سرانه در آمدی کشور در شهرداری‌ها هفت تا هشت میلیون ریال است.

وی افزود: این در حالی است که سرانه در آمدی لرستان حدود 40 درصد میانگین کشوری است .

نصیری با اشاره به اینکه اعتبارات شهرداری‌های استان 49 درصد عمرانی و 51 درصد جاری است، افزود: یکی از مشکلات اساسی شهرداری‌های استان بدهی دستگاه‌هاست که این مبلغ سال گذشته 300 میلیارد ریال و امسال حدود 340 میلیارد ریال است.

کد خبر : ۳۵۲۹۶۶