خبرگزاری کار ایران

معاون عمرانی استاندار لرستان

450 میلیارد ریال برای احداث ساختمان جدید استانداری لرستان هزینه شده است

معاون عمرانی استانداری لرستان از صرف 450 میلیارد ریال هزینه برای احداث ساختمان جدید استانداری این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خرم‌آباد،محمد اصلانی ظهر شنبه در حاشیه بازدید از پروژه ساختمان استانداری لرستان اظهار داشت: این ساختمان دارای ۱۲ طبقه است که دو طبقه مربوط به پارکینگ و ۱۰ طبقه دیگر اداری است. 

وی اظهار داشت: کار این پروژه مهرماه سالجاری آغاز شده و با توجه به بارندگی ها مجموع کار انجام شده در ۱۷ هزار و ۵۰۰ زیربنای این پروژه دو هزار و ۵۰۰ تن اسکلت ظرف ۱۰۵ روز است.

وی افزود:در این ساختمان سه سالن ۵۰۰ نفره، ۲۰۰ نفره و ۱۰۰ نفره برای جلسات تعبیه شده است.

وی با بیان ایکه پس از بررسی چندین نقطه در شهر خرم آباد به این نتیجه رسیدیم که بام شهر مناسب ترین و بهترین مکان برای احداث ساختمان استانداری است ، اظهار داشت: پس از تبادل موافقت نامه این مجوز را گرفتیم که حدود ۱۷ هزار و ۵۰۰ مترمربع بنا در زمینی به وسعت حدود ۳۵ هزار متر مربع احداث کنیم.

وی با بیان اینکه ساختمان مرکز دولتی در هر استان نمادی از اقتدار، تکامل و رشد و توسعه هر استان است، عنوان کرد: متاسفانه ساختمان کنونی استانداری لرستان بسیار قدیمی و مخروبه است که از چندین قسمت تشکیل شده که نه نیاز استانداری را تامین می کرد و نه اینکه ارباب رجوع هایی که مراجعه می کردند رضایت داشتند.

معاون عمرانی استانداری لرستان خاطرنشان کرد: هرکدام از معاونت ها علاوه بر داشتن فضای کافی و ابعاد و مساحت مناسب، یک سالن جلسات ۲۰ تا ۲۵ نفره دارند.

اصلانی با اشاره به اینکه برنامه زمان بندی ما این است رکوردی را در سطح منطقه ظرف مدت ۱۸ ماه ساخت و بهره برداری این پروژه داشته باشیم، ادامه داد: توسعه آینده شهر در بام شهر خواهد بود و دستگاه های اداری نیز در این قسمت خواهند بود.

*** شهرداران باید به دنبال ارتقا سطح کیفی پروژه های اجرایی باشند 

معاون عمرانی استاندار لرستان در همایش شهرداران استان لرستان گفت:  شهرداران باید به دنبال ارتقا سطح کیفی کارها باشند و در پروژه‌های اجرایی از مصالح با کیفیت استفاده کنند و به دنبال مصالح ارزان‌قیمت نباشند.

محمد اصلانی با بیان اینکه برای استقبال از میهمان نوروزی اقدامات خوبی انجام‌ شده است،اظهار داشت: اما انتظار می‌رود که امسال نقاط ضعیفی که درگذشته وجود داشته برطرف و شهرداران زمینه بیش‌ از پیش برای حضور گردشگران فراهم کنند.

وی یکی از مشکلات شهرها و به‌ ویژه شهر خرم‌آباد را نبود تابلو مناسب راهنما دانست و افزود: تابلوهای رهنما باید به‌گونه‌ای باشد که گردشگران به‌ راحتی بتوانند به مکان‌های موردنظر (ستاد اسکان، پارک،کمپینگ) دسترسی پیدا کنند.

معاون عمرانی استاندار لرستان عنوان کرد: با توجه به نزدیک بودن ایام عید شهرداری‌های استان نسبت به پرداخت معوقات همکاران اقدام کنند که البته در این زمینه نیز پیگیری‌هایی از طریق وزارت کشور انجام‌شده که قول مساعدت داده‌اند.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه روز شنبه به‌ عنوان روز شهرداری‌ها نام‌گذاری شده است انتظار می‌رود شهرداران استان از نظر ارائه خدمات رنگ و بوی نوروزی به شهرها بدهند.

اصلانی با اشاره به اینکه شهرداران باید از توان پیمانکارانی استفاده کنند که مطمئن و دارای حسن عملکرد باشند افزود: مجوز ترک تشریفات جز برای موارد خاصی که امکان برگزاری مناقصه وجود نداشته باشد انجام نمی‌گیرد.

وی تصریح کرد: در بحث پیاده‌روسازی کارهایی که در شهرها انجام می‌رود دوام طولانی‌ مدت ندارد چون اکثراً فاقد مشخصات فنی هستند که در این زمینه باید آسیب‌شناسی انجام شود.

اصلانی گفت: شهرداری باید پیاده‌روسازی را بر اساس خط طولی معبر انجام دهد نه منطبق بر وضع موجود که در این زمینه نیز نظارت بر ساخت و سازها خیلی ضعیف است و ناظرها برخورد لازم را انجام نمی‌دهند.

وی اظهارداشت: شهرداری‌ها  تمامی موانع غیرقانونی که به‌عنوان سد معبر ( پله، کیوسک، دکه) تلقی می‌شوند باید جمع‌آوری کنند.

کد خبر : ۳۵۲۹۸۴