خبرگزاری کار ایران

با حضور نماینده ولی فقیه؛

بزرگداشت یاد و خاطره شهدای عملیات والفجر 8 در خرم‌آباد برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۳۵۴۷۱۲

مراسم بزرگداشت یاد و خاطره 113 شهید شاهرودی در عملیات والفجر 8 در شهرستان خرم‌آباد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در خرم آباد، بزرگداشت یاد و خاطره شهدای عملیات والفجر ۸ و شهید زاهدین خیراللهی امروز با حضور نماینده ولی فقیه در استان لرستان، استاندار لرستان، هم رزمان شهید از استان خوزستان و جمعی از مسئولان در حسینه ثارالله سپاه ناحیه خرم آباد برگزار شد.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با بیان اینکه زندگی شهید خیراللهی سراسر عشق به خدا و انگیزه الهی بوده است، خاطرنشان کرد: این شهید بر اساس احساس تکلیف عمل کرده و هیچ گونه دلبستگی به دنیا در وجود او نبوده است.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد در این مراسم با اشاره به اینکه شهدا برگزیده های خدا هستند، افزود: شهدا زندگی ولایی داشتند، نه فقط رابطه شان با خدا قوی بود بلکه رابطه شان با امام و رهبرشان نیز قوی بود. 

آیت الله سیداحمد میرعمادی با بیان اینکه رضایت رهبر و ولی فقیه معیار عمل شهدا بود، اظهار داشت: مروری بر زندگی شهدا و شرح حال آنها به ما یاد می دهد که سبک زندگی شهدا سبک خاصی که اسوه و الگو است.

وی با بیان اینکه در احادیث معصومین با شرافت ترین مرگ را شهادت و اولین کسی که وارد بهشت می‌شود را شهید دانسته اند، تصریح کرد: شهادت بالاترین ارزش و قله ای است که انسان خاکی می‌تواند به آن دست پیدا کند و تعابیر در آیات و روایات ما در مورد شهدا و جایگاه آنها بسیار عمیق و گسترده است. 

 امام جمعه خرم آباد با اشاره به اینکه شهدا کسانی هستند که در یک معامله پرسود با خدای متعال معامله کردند، ادامه داد: کسانی در این معامله و میدان مسابقه و رزم پیروز می شوند که جزو بندگان برگزیده خدا باشد و خدا این ها را گلچین و انتخاب کرده باشد.

وی افزود: اگر شهدا به عنوان ستاره های درخشان هدایت در روی زمین و به عنوان انسان های زنده و جاودان در دنیا مطرح هستند زندگی آنها نیز برای ما الگوست.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با اشاره به اینکه شهدا و رزمندگان ما دستور ولی فقیه را دستور خدا می دانستند و به آن عمل می کردند، ادامه داد: در آماری که از وصیت نامه شهدا به دست آمده بیشترین کلام و سفارش آنها راجع به ولایت فقیه و حفظ حجاب در جامعه بوده است.

آیت الله میرعمادی از رزم رزمندگان لرستانی یاد کرد و بیان داشت: به تعبیر رهبر حکیم و فرزانه انقلاب رزم رزمندگان لرستانی قبل از اینکه توصیف شدنی باشد دیدنی است. 

این مراسم با همکاری مشترک رزمندگان گردان حمزه سیدالشهدا اندیمشک و سپاه حضرت ابو الفضل(ع) لرستان و پایگاه مقاومت بسیج استانداری لرستان برگزار شده که برای اولین بار است دو استان برای برگزاری یک یادواره شهدا با هم همکاری می کنند.

بنابر این گزارش با اهدای پرچم متبرک حرم حضرت زینب(س) و لوح تقدیر از مادر شهید خیراللهی تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز