خبرگزاری کار ایران

استاندار لرستان

نرخ مشارکت اقتصادی در استان به ۳۷ درصد رسیده است

استاندار لرستان گفت: در حال حاضر نرخ مشارکت اقتصادی در استان به ۳۷ درصد رسیده است در حالی که نرخ مشارکت اقتصادی لرستان در سال ۹۲ حدود ۳۴ درصد بوده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در خرم آباد، هوشنگ بازوند ظهر دوشنبه در ۳۰ امین گردهمایی ائمه جمعه استان اظهار داشت: همچنین در بحث بازسازی راه آهن در استان تا کنون ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.

وی اظهار داشت: اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در استان مورد توجه ویژه است و در این راستا برنامه اقتصاد مقاومتی استان در قالب ۷۰۰ صفحه تدوین شده است.

استاندار لرستان با تاکید بر اینکه بخش کشاورزی لرستان نیازمند توجه ویژه‌ای است، عنوان کرد: با تقویت بخش کشاورزی باید بتوان ۳۳ درصد اشتغال استان را از طریق این بخش تامین کرد.

بازوند افزود: در حال حاضر به طور میانگین ۲۵ درصد اراضی کشاورزی استان آبی بوده و در برخی شهرستان‌ها از جمله شهرستان کوهدشت تنها ۹ درصد اراضی کشاورزی آبی است.

وی اضافه کرد: باید سالانه سیستم آبیاری تحت فشار در سطح ۱۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان اجرا شود تا راندمان آبیاری استان از ۳۵ درصد به ۸۰ درصد برسد.

استاندار لرستان با بیان اینکه در نظر داریم سالیانه هشت هزار هکتار از اراضی دیم استان را به آبی تبدیل کنیم، تصریح کرد: با این اقدام شاهد صرفه جویی ۱۴۰ میلیون متر مکعب آب در سطح استان خواهیم بود.

بازوند میزان تولید گندم در استان طی سال ۹۲ را ۲۲۰ هزار تن دانست و گفت: این در حالی است که میزان تولید گندم در لرستان طی سال ۹۳ به ۳۲۷ هزار تن و در سال ۹۴ به ۳۴۵ هزار تن رسید.

استاندار لرستان به جهش میزان واگذاری اراضی شهرک‌های صنعتی لرستان به بخش خصوصی در دولت یازدهم اشاره کرد و بیان داشت: میزان واگذاری اراضی شهرک‌های صنعتی استان به بخش خصوصی در دولت نهم ۳۴ هکتار بود که این میزان در دولت دهم به ۴۱ هکتار و در دولت یازدهم به ۱۵۱ هکتار رسید.

کد خبر : ۳۵۵۳۸۰