خبرگزاری کار ایران

برگزاری 1729 ویژه‌برنامه بزرگداشت مقام زن و روز مادر در لرستان

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری لرستان از برگزاری 1729ویژه‌برنامه بزرگداشت مقام زن و روز مادر در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگارایلنا در خرم آباد، لیلا سلاحورزی ضمن تبریک سال نو و اشاره به نامگذاری آن از سوی مقام معظم رهبری  به نام اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل و تبریک به مناسبت میلاد فرخنده و با سعادت حضرت فاطمه زهرا(س) و هفته بزرگداشت مقام زن و روز مادر و تولد بنیانگذار جمهوری اسلامی با تاکید بر لزوم هرچه باشکوه‌تر برگزار شدن برنامه‌های هفته زن اظهار کرد: برنامه‌های هفته زن با محوریت تقویت نقش و جایگاه زنان در عرصه‌های مختلف اجتماعی و فرهنگی و با الگو از سبک زندگی و سیره حضرت فاطمه (س) مورد توجه بوده است.

 وی با اشاره به برگزاری جشنواره یاس نبوی و نشست با بانوان نخبه استان در هفته زن اضافه کرد: ارائه خدمات مشاوره رایگان در شهرستان‌های استان به بانوان شاغل و برگزاری کارگاه های آموزشی در راستای تحکیم و تعالی خانواده، برگزاری نمایشگاه دستاوردها و توانمندی های زنان، نشست با زنان نخبه و فرهیخته، جشنواره اسوه های صبر و مقاومت ویژه مادران و همسران شهدا، از برنامه های این هفته در استان است.

وی افزود: با همکاری فرمانداری‌ها و دستگاه‌های اجرایی استان بیش از 1729 ویژه‌برنامه مختلف در سطح استان به مناسبت هفته بزرگداشت مقام زن و روز مادر پیش‎بینی شده است.

سلاحورزی تصریح کرد: برگزاری کارگاه‌های آموزشی در راستای تحکیم و تعالی خانواده، برپایی کارگاه‌های آموزشی در راستای پرداختن به موضوع سلامت بانوان، برگزاری مراسم جشن میلاد کوثر در همه شهرستان‌ها، برگزاری نمایشگاه‌های دستاوردها و توانمندی‌های زنان، نشست با زنان نخبه و فرهیخته، برگزاری جشنواره یاس نبوی در اماکن زیارتی و تفریحی و گردشگری، جشنواره اسوه‎های صبر و مقاومت ویژه مادران و همسران شهدا و دیدار با خواهران جانباز هم استانی از جمله این برنامه‌هاست.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری لرستان بیان کرد: یکی دیگر از برنامه‌هایی که به مناسبت میلاد حضرت زهرا(س) مورد توجه بوده ارائه خدمات مشاوره رایگان در مرکز استان و سایر شهرستان‌ها به بانوان شاغل است که در راستای توجه به تحکیم و تعالی بنیان خانواده این امر پیش‎بینی شده است.

وی تأکید کرد: هدف از اجرای این فعالیت‌ها، کرامت بخشیدن به جایگاه زنان و ایجاد نشاط و شادابی برای شکوفایی آنان در عرصه‌های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی است.

سلاح‎ورزی ضمن تاکید بر لزوم اعتبار بخشی به جایگاه زنان به عنوان سرمایه‌های اجتماعی در راستای ارتقای سطح فرهنگی جامعه افزود: در دولت تدبیر و امید فعالیت‌های حوزه زنان بیشتر حول محور آموزش و افزایش سطح آگاهی و توانمندسازی زنان در عرصه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی مورد توجه بوده است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری لرستان خاطرنشان کرد: در روز جمعه سیزدهم فروردین ماه که مقارن با روز طبیعت است، بر نقش و تاثیر زنان در حفظ و حراست و پاسداری از طبیعت و محیط زیست و جلب مشارکت آنان در این برنامه‌ها تاکید شده است.

وی یادآور شد: در روز چهارشنبه 18 فروردین نیز که مقارن با روز جهانی بهداشت است، برنامه‌های خدماتی، درمانی و آموزشی متناسب با این روز  تدارک دیده شده که با همکاری دانشگاه علوم پزشکی اجرا می‌شود.

سلاح‎ورزی گفت: برگزاری نشست‌های تخصصی و علمی تبیین شخصیت همه جانبه حضرت زهرا(س) نیز در دستور کار قرار دارد.

وی در پایان از برپایی جشن بزرگ میلاد کوثر در این هفته با حضور مسئولان استانی و بانوان خبر داد.

کد خبر : ۳۵۷۷۲۱