خبرگزاری کار ایران

فعالیت40 اکیپ حفاظتی منابع طبیعی لرستان در روز انس با طبیعت

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان از فعال شدن 40 اکیپ حفاظتی این اداره کل در روز طبیعت خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در خرم آباد،شیرزاد نجفی در جمع خبرنگارانبا بیان اینکه منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان تمهیدات لازم را برای حضور نیروهای حفاظتی در روز انس با طبیعت اندیشیده است،افزود: حدود40 اکیپ حفاظتی به صورت شبانه‌روزی برای حفاظت از منابع طبیعی و محیط زیست فعال خواهند شد.

وی اظهار کرد: اداره کل منابع طبیعی در این راستا اقدام به چاپ 2000 برشور ترویجی و اطلاع رسانی کرده که در روز 13 فروردین در محل 4 اکیپ ثابت در مبادی خروجی شهر خرم‎آباد بین مردم توزیع می‎شود.

نجفی از تشکیل ستاد انس با طبیعت در همه فرمانداری‌های استان با حضور مسئولان شهرستانی، بخشداران و دهیاران خبر داد وخاطرنشان کرد: جلسه‎ای در این خصوص با حضور مدیرکل ستاد بحران استانداری و سایر دستگاه‎های مربوطه و سازمان‎های مردم نهاد در محل اداره محیط زیست تشکیل و تصمیماتی جهت حضور پررنگ نیروهای ادارات مربوطه اتخاذ شد.

وی گفت: توزیع کیسه زباله توسط شهرداری‌ها، نصب چادرهای ستاد انس با طبیعت در همه خروجی‌های شهرهای استان، اجرای مانور مشترک یگان‌های حفاظتی ادارات مربوطه از جمله محیط زیست، منابع طبیعی، آتش نشانی در همه شهرها از دیگر اقدامات در دستور کار در این زمینه است.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان همچنین از همکاری دستگاه قضایی و انتظامی لرستان در راستای برخورد با متخلفان، نصب بنر در مکان‌های مخصوص جمع آوری زباله توسط شهرداری‌ها، جمع آوری زغال از تمامی مغازه‌های شهری و خارج از شهر توسط نیروی انتظامی، اعلام تلفن‌های امدادی 1504 جنگل و مرتع و 1540 محیط زیست برای اطلاع رسانی و ارتباط با مردم برای اعلام گزارش‌های تخریب و تخلف در عرصه‌های ملی و زیست محیطی خبر داد.

وی بیان کرد: از مردم می‎خواهم در روز انس با طبیعت و سیزده بدر که به صورت یک سنت دیرینه به دامن طبیعت جهت تفریح و تفرج می‎روند در راستای حفاظت از جنگل‎ها و مراتع به عنوان همیاران منابع طبیعی در حفظ این سرمایه اللهی کوشا باشند.

کد خبر : ۳۵۷۷۳۰