خبرگزاری کار ایران

ضرورت تشکیل کارگروه بخش دولتی و خصوصی برای پیشرفت آموزشگاه‌ها

asdasd
کد خبر : ۳۵۸۸۱۳

رئیس کانون انجمن‌های صنفی آموزشگاه‌های آزادسازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور گفت: برای پیشرفت آموزشگاه‌ها و تولید علم متناسب با بازار تشکیل کارگروه بخش دولتی و خصوصی ضرورت دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در خرم آباد، لیراوی در نشست هم‌اندیشی کانون انجمن‌های صنفی آموزشگاه‌های آزاد که در اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان لرستان برگزار شد، افزود: امسال و در آغاز سال ۹۵ با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری پیمان می‌بندیم که  اقدام و عمل را سر لوحه قرار دهیم و با استفاده از حمایت های بخش دولتی راهکارهای نوینی را در راستای توسعه بخش خصوصی انجام وظیفه و حمایت کنیم.

وی با اشاره به کند شدن روند رو به رشد توسعه آموزشگاه‌های آزاد خصوصی پس از سال ۸۴ و وجود تفکری در راستای منفک کردن بخش خصوصی از سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای اظهار داشت: در حال حاضر  هزار آموزشگاه آزاد خصوصی فعال و با بازده مناسب داریم که از برنامه‌های پیش‌بینی شده بسیار کمتر است.  ما باید بخش خصوصی را تقویت کنیم و اگر بخواهیم این را به منصه ظهور برسانیم، باید خوب فکر کنیم؛ باید به نان و عزت توجه کنیم و بیاندیشیم چگونه نان را با عزت به سفره آموزشگاه‌ها ببریم.

لیراوی گفت: در صورتی بخش دولتی با بخش خصوصی تعامل می کند که کارگروههای بخش خصوصی فعال باشد. کارگروه همایش، کارگروه استاندارد، کارگروه بازرسی باید تشکیل شود. با توجه به نظر مثبت مدیر کل نسبت به بخش خصوصی باید این دیدگاه حمایتی مداوم باشد.

رئیس کانون انجمن‌های صنفی آموزشگاه‌های آزاد سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور افزود: آموزشگاه‌ها با توجه به استعدادهای موجود، تیم‌سازی صورت گیرد و بررسی شود در هر آموزشگاه چه استعداد و چه پتانسیلی موجود است که آن را به بهره برداری لازم برسانیم.

وی افزود: اکنون هیچ‌گونه آموزش موازی مد نظر نیست، جز در مواردی که آموزشگاه‌های آزاد نمی توانند در یک حرفه اجرا داشته باشند.

وی گفت: اغلب اختیارات در حوزه آموزشگاه‌های آزاد به کانون‌های استانی واگذار می‌شود و برون‌سپاری صورت می‌گیرد. کانون کشوری به عنوان اتاق فکر عمل خواهد کرد و پلی بین مدیران ستادی و آموزشگاه‌های آزاد کشور است.

لیراوی اشاره کرد: جهت حمایت از بخش‌خصوصی آزمون‌های ادواری در رشته هایی اجرا می‌شود که آموزشگاه آزاد فعال وجود نداشته باشد و جهت اجرای تفاهم‌نامه‌های منعقد شده با سایر ادارات و ارگان‌ها از توان بخش خصوصی نیز استفاده شود.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در بخش ارتقاء مهارت مربیان اظهار داشت: در این راستا نیز اقداماتی صورت گرفته از قبیل این که رشته ICDL درجه دو به صورت رایگان در مراکز آموزشی دولتی به مربیان آموزش داده شود و در عین حال تعهد مراکز دولتی نیز به این صورت پر می شود.

لیراوی افزود: آموزش‌های کوتاه مدت نیز از مرکز تربیت مربی کرج به استان‌ها واگذار می‌شود و نیازسنجی آموزشی توسط هیئت نظارت انجام می‌گردد و بررسی می‌شود که در این برهه از زمان مربیان به چه آموزش‌هایی بیشتر احتیاج دارند و همان دوره در استان برگزار می‌شود.

وی در پایان با اشاره به لزوم تعامل، همفکری و همکاری کانون‌های استانی با کانون انجمن‌های صنفی آموزشگاه‌های آزاد کشور افزود: تحقیق و پژوهش جزء لاینفک فعالیت‌ها در این حوزه است و سعی شود تألیف کتاب و منبع آموزشی در اولویت کاری قرار گیرد.

به گزارش ایلنا، جلسه هم اندیشی کانون انجمن‌های صنفی آموزشگاه‌های آزاد آموزش فنی و حرفه‌ای استان لرستان با حضور لیراوی رئیس کانون انجمن‌های صنفی آموزشگاه‌های آزاد سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور و مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان لرستان، معاونین، جمعی از مدیران و مربیان آموزشگاه‌های آزاد استان لرستان، رؤسای مراکز، سرپرست و کارشناسان اداره مؤسسات کارآموزی آزاد در سالن کنفرانس اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان لرستان برگزار گردید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز