خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان خبر داد:

اختصاص1430 میلیارد ریال برای اجرای طرح تحول سلامت در استان

asdasd
کد خبر : ۳۵۸۹۴۲

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان از اختصاص 1430میلیارد ریال بودجه برای اجرای طرح تحول نظام سلامت در لرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در خرم‌آباد، دکتر کورش ساکی درجمع خبرنگاران با بیان اینکه طرح تحول نظام سلامت، بهداشت و درمان استان را متحول و سر و سامان داده است، افزود: طرح تحول نظام سلامت از 15 اردیبهشت 93 توسط دولت یازدهم کلید خورد تا تحولی عظیم در نظام سلامت ایجاد کند و طی دو سال اجرای آن، دستاوردهای فراوانی به دنبال این جراحی بزرگ در حوزه سلامت عاید کشور شد.
 
وی اظهار کرد: برنامه تحول نظام سلامت در حالی در دستور کار دولت یازدهم قرار گرفت که پیش از آن، مردم از بحران دارو در سال‌های 91 و 90، اوضاع نابسامان بیمارستان‌ها، مراکز درمانی، قیمت‌های گزاف دارو، درمان و تجهیزات پزشکی و هزینه‌های کمرشکن سلامت کلافه شده و به ستوه آمده بودند تا جایی‌که حوزه سلامت به آشفته بازاری بدل شده بود.

دکتر ساکی تصریح کرد: هزینه‌های پرداختی مردم برای دریافت خدمات سلامت از مراکز درمانی دولتی در سال 92 به بیش از 60 درصد افزایش یافته بود.
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان بیان کرد: در این آشفته بازار با اتخاذ تدابیر مناسب و با توجه ویژه به مقوله حیاتی سلامت، دولت یازدهم به عنوان مهمترین اولویت کاری‌اش با اجرای برنامه تحول نظام سلامت و هشت بسته حمایتی آن، در ابتدا وضعیت گرانی دارو را سر و سامان داد و کمبود 270 قلمی را مهار کرده به‌طوری‌که این کمبودها در حال حاضر به 30 قلم کاهش یافته است. 

وی خاطر نشان کرد: پس از آن نوبت به درمان رسید و بسته‌های حمایتی ارزشمند برنامه تحول به اجرا درآمد و امروز پس از گذشت قریب به دو سال اقداماتی مهم انجام و گام‌های اساسی فراوانی برداشته شد تا منویات رهبر معظم انقلاب که همانا تحقق عدالت در سلامت است عینیت یابد.
 
ساکی افزود: این برنامه عظیم و ارزشمند در لرستان نیز با اختصاص 1430 میلیارد ریال از محل اعتبارات هدفمندی یارانه‌ها به اجرا در آمد که کاهش پرداختی مردم با 789 میلیارد ریال اعتبار، شاه بیت برنامه تحول در لرستان بود.

وی عنوان کرد: ترویج زایمان طبیعی با 39 میلیارد ریال، حمایت از ماندگاری پزشکان با 236 میلیارد ریال، مقیمی پزشکان با 36 میلیارد ریال، ارتقاء هتلینگ بیمارستانی با 146 میلیارد ریال، ارتقاء کیفیت خدمات ویزیت با 117 میلیارد  ریال و راه‌اندازی اورژانس هوایی با 23 میلیارد ریال دیگر بسته‌هایی بود که اجرا شد و با اجرای آنها 3.5 میلیون نفر ویزیت تخصصی دریافت کردند.
 
وی خاطرنشان کرد: طرح تحول نظام سلامت علاوه بر درمان در حوزه بهداشت نیز با صرف اعتباری قریب به 212 میلیارد ریال در سال‌گذشته اجرا شد و در سال‌جاری نیز در حوزه آموزش استمرار خواهد یافت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز