خبرگزاری کار ایران

مدیرکل تعاون کار ورفاه اجتماعی لرستان:

شناسایی117 تبعه خارجی غیرمجاز در استان/ کارفرمایان متخلف جریمه می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۳۵۹۳۳۷

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان از شناسایی و اخراج 117تبعه خارجی غیر مجاز شاغل و جریمه کارفرمایان متخلف در استان خبر داد .

به گزارش خبرنگار ایلنا درخرم آباد، علی‌آشتاب با اشاره به اهمیت و ضرورت شناسایی و جلوگیری از اشغال فرصت‌های شغلی توسط اتباع بیگانه غیرمجاز در استان اظهار داشت: در سال 94 تعداد یک هزار و 269 مورد بازرسی در این خصوص توسط بازرسان کار استان انجام گرفت که منجر به شناسایی بیش از 117 تبعه خارجی غیرمجاز شاغل در استان شده که با همکاری نیروهای انتظامی از کشور اخراج شدند . 

وی افزود: بر اساس قانون هرگونه به کارگیری اتباع خارجی در واحدهای کارگاهی ممنوع است و کارفرمایان متخلف برابر قانون از یک روز تا 90 روز حبس و پرداخت چند برابر دستمزد یک کارگر جریمه می‌شوند. 

مدیرکل تعاون کار ورفاه اجتماعی لرستان تاکید کرد: بنا به مصوبه شورای عالی کار که حداقل دستمزد روزانه به مبلغ 270 هزار و 722 ریال در سال 1395 تعیین شده، مبلغ جریمه برای هر روز اشتغال غیرمجاز اتباع خارجی یک میلیون و 353 هزار و 610 ریال خواه135 هزار تومان جریمه در صورت بکارگیری اتباع غیر مجاز بود.

آشتاب در ادامه افزودبا توجه به معضل بیکاری در استان و اهمیت استفاده از جوانان استان از فرصت‌های شغلی، شناسایی و اخراج اتباع بیگانه غیر مجاز از محیط‌های کاری استان در دستور کار قرار گرفته که شناسایی و اخراج این تعداد از اتباع خارجی موجب جایگزینی 114 نفر از هموطنان متقاضی کار شده است. 

 مدیرکل تعاون کار ورفاه اجتماعی لرستان تاکید کرد: به موجب ماده 181 قانون کار، بکارگیری اتباع بیگانه فاقد مجوز کار در هر شغلی جرم محسوب می‌شود که در همین راستا در سال 94 بیش از 22 کارفرما که اتباع خارجی غیر مجاز را بکارگیری کرده اند شناسایی و ضمن ابلاغ برگ جریمه، به مراجع قضایی معرفی شدند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز