خبرگزاری کار ایران

معاون سازمان جهاد کشاورزی لرستان مطرح کرد:

تعیین تکلیف کارخانه ژنراتورسازی لرستان

asdasd
کد خبر : ۳۶۰۱۵۰

معاون برنامه‌ریزی سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان گفت: کارخانه ژنراتورسازی لرستان احیا و تعیین تکلیف شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا در خرم‌آباد، نامدار صیادی در جلسه ستاد ظرفیت‌های راکد استان لرستان اظهار داشت: کارخانه ژنراتورسازی به ارزش 150 میلیارد ریال که می‌توانست فرصتی برای رشد صنایع استان لرستان باشد حدود هفت سال تعطیل است که باید برای احیا آن چاره‌اندیشی شود.

وی با اشاره به وجود 298 پروژه راکد نیمه‌تمام در استان لرستان افزود: 320 پروژه به‌صورت راکد تعطیل‌ شده که تکمیل و راه‌اندازی این طرح‌ها از مطالبات به‌حق مردم است که با برنامه‌ریزی و همکاری دستگاه‌های مرتبط حاصل می‌شود.

معاون برنامه‌ریزی سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به انجام برخی اقدامات مثبت در دو سال اخیر برای احیا واحد کشت و صنعت استان لرستان تصریح کرد: با احیاء ظرفیت‌های راکد موجود در استان لرستان مشکلات اشتغال و تولید در مجموعه واحدهای صنعتی برطرف می‌شود.

وی با اشاره به دریافت تسهیلات شش میلیارد ریالی توسط کارخانه چیپس ازنا خاطرنشان کرد: این کارخانه با ظرفیت پنج هزار تن در سال، در حال حاضر 17 میلیارد ریال بدهکاری به بانک سپه دارد.

صیادی با اشاره به صدور اجرائیه از سوی بانک عامل برای این کارخانه تصریح کرد: در حال حاضر این واحد تولیدی با 10 درصد ظرفیت خود فعالیت می‌کند و تاکنون سه مورد امهال تسهیلات داشته است.

احیا و راه‌اندازی ظرفیت‌های راکد استان لرستان با 618 طرح نیمه‌کاره و تعطیل با سرمایه‌ای به ارزش 16 هزار و 530 میلیارد ریال ظرفیتی مناسب در راستای توسعه اقتصادی این استان پدید آورده و رکود ناشی از افت صنایع را جبران می‌کند.

همچنین در این جلسه استاندار لرستان اظهار داشت: این واحد اقتصادی از سوی بانک تملک شود.

استاندار لرستان در این جلسه با بیان اینکه کارخانه ژنراتور سازی لرستان بیش از هشت سال بوده که تعطیل است، اظهار داشت: این ظرفیت متعلق به همه مردم لرستان و جوانان بیکار آن است.

بازوند با بیان اینکه عدم فعالیت واحدهای اقتصادی لرستان ظلم به مردم این استان است عنوان کرد: اینکه برخی افراد اقدام به خریداری یک واحد اقتصادی در استان کرده و آن را راکد و تعطیل رها می کنند ظلم در حق مردم این استان است.

وی با بیان اینکه راکد ماندن واحدهای اقتصادی لرستان از سوی برخی افراد با هدف استفاده از ارزش افزوده از آن ظلم بزرگی در حق مردم این استان است عنوان کرد: در این راستا با توجه به اینکه سرمایه گذار کارخانه ژنراتور سازی اقدام خاصی برای فعال کردن آن انجام نمی دهد بانک نسبت به تملک این واحد اقدام کند.

دارابی مدیر عامل بانک صنعت و معدن لرستان نیز در این جلسه در رابطه با کارخانه ژنراتورسازی لرستان اظهار داشت: برای این کارخانه مهلت فروش تعیین شده و تا کنون نیز تنها به علت اعتراض های سرمایه گذار این کارخانه نسبت به قیمت های کارشناسی مورد تملک و فروش قرار نگرفته است.

وی با بیان اینکه آخرین مرحله اعتراض به قیمت کارشناسی این واحد اقتصاد خرداد ماه سال گذشته بوده است، گفت: در این راستا به زودی این واحد اقتصادی از سوی بانک تملک و مورد مزایده قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز