خبرگزاری کار ایران

دبیرکل جمعیت هلال‌احمر کشور:

نیاز لرستان به بالگرد ویژه امدادی احساس می‌شود

asdasd
کد خبر : ۳۶۱۸۰۲

دبیرکل جمعیت هلال احمر گفت: با توجه به شرایط ویژه لرستان، تلاش می‌شود یک بالگرد به طور خاص به این استان اختصاص یابد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در خرم آباد، علی‌اصغر احمدی روز جمعه در جلسه ستاد بحران لرستان افزود: جمعیت هلال‌احمر یک سازمان مردم نهاد بزرگ است و تمامی ظرفیت‌ها در اختیار این نهاد نیست و این نهاد اکنون 19 بالگرد در اختیار دارد که با توجه به شرایط ویژه لرستان، تلاش می‌شود یک بالگرد به طور خاص به این استان اختصاص یابد.

دبیرکل‌جمعیت هلال‌احمر کشور با بیان اینکه محدودیت‌های خرید هلی‌کوپتر همچنان پابرجاست، خاطرنشان کرد: یک هلی‌کوپتر نیز تا دوماه آینده اضافه خواهد شد و همچنین به احتمال زیاد 5 یا 6 هلی‌کوپتر دیگر اضافه می‌شود که لرستان جزو استان‌های دارای اولویت ماست.

احمدی با بیان اینکه اگر قایق و پمپ لازم داشته باشند در اختیار هلال‌احمر لرستان قرار خواهیم داد، یادآور شد: درمان، مواد غذایی، پمپ و ... مگر در شرایط اضطراری به عهده ما نیست و در قانون ششم که به مجلس رفت چون باید سند امداد و نجات را تنظیم می‌کردم گفتم چرا محیط زیست و سازمان جنگل‌ها واحدی به عنوان آتش‌نشان جنگل ایجاد نمی‌کنند و امیدواریم در صحن مجلس دقت شود و این منابع خدادای حیف هستند. 

وی اظهار داشت: همچنین سازمان امداد و نجات کشور قایق و تجهیزات مورد نیاز برای امدادرسانی به روستاهای لرستان را در حد امکان تامین کند.

دبیرکل جمعیت هلال‌احمر تصریح کرد: از محل ماده 10 و 12 بودجه 94، هفت هزار میلیارد ریال به هلال‌احمر اختصاص یافت که تاکنون این مبلغ پرداخت نشده است.

وی ادامه داد: با سرریز سد دز بسیاری از خانه های واقع در مسیر نیز دچار خسارت شده‌اند و این در حالی است که با تلاش دستگاه‌های امدادی و اجرایی از بروز خسارات بزرگتر جلوگیری شده است.

احمدی اضافه کرد: سال 95، نیروی واکنش سریع هلال‌احمر به منظور افزایش آمادگی در مقابل حوادث راه‌اندازی می‌شود.

وی گفت: تاسیس خانه‌های هلال در تمام روستاها و شهرها برای امدادرسانی اهالی و استفاده از امکانات و تجهیزات مردم به ویژه روستاییان از برنامه‌های سال 95 جمعیت هلال‌احمر ایران است.

احمدی در سفر به لرستان علاوه بر بازدید از برخی مناطق سیل زده روند امدادرسانی به مردم را نیز ارزیابی کرد و افزود: بسیاری از واحدهای مسکونی واقع در حاشیه رودخانه‌های استان دچار خسارات جدی ناشی از سیل شده‌اند که تمامی دستگاه‌ها باید با بسیج امکانات خود به صاحبان این واحدها کمک کنند.

بالگرد حامل علی‌اصغر احمدی دبیرکل جمعیت هلال‌احمر ظهر جمعه به دلیل شرایط نامساعد جوی در لرستان، مجبور به فرود اضطراری شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز