خبرگزاری کار ایران

بازوند مطرح کرد:

افراد شغل داشته باشند دنبال اعتیاد نمی‌روند/ باید دنبال راه‌های عملیاتی برای کاهش طلاق باشیم

استاندار لرستان گفت: مردم در سال 95 باید نتیجه کارهایی که انجام می‌دهیم را در قالب اقدام و عمل مشاهده کنند و هر کاری که به انجام می‌رسانیم نتیجه‌اش برای مردم عیان باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در خرم‌آباد، هوشنگ بازوند در ستاد پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی استان افزود: یکی از راهکارهای رفع بیکاری سرمایه‌گذاری بخش‌خصوصی است که باید موانع آن برداشته شود.

وی با بیان اینکه براساس تحقیقاتی که حوزه امور اجتماعی وزارت‌کشور انجام دادند 11 شهرستان تحت عنوان شهرستان‌هایی که به مراکز استان‌ها آسیب می‌رسانند مشخص شدند، اظهار کرد: در این راستا دولت مصوب کرد یکسری پروژه‌ها با رویکردی که خروجی آن کار فرهنگی، زیربنایی و عمرانی باشد، انجام شوند.

استاندار لرستان با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری نیز بر پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در جامعه تأکید دارند، گفت: قرار است 11 اردیبهشت‌ماه جاری وزارتخانه‌ها با حضور 3 استاندار دیداری با مقام معظم رهبری داشته باشند و راهکارها و پیشنهاداتی را بیان کنند.

بازوند تصریح کرد: پیشنهاد دادیم موضوع آسیب‌های اجتماعی در برنامه‌ ششم توسعه مطرح و این 11 شهرستان در کشور ویژه دیده شوند.

وی ضمن بیان اینکه چنانچه فرد شغلی داشته باشد دنبال اعتیاد نمی‌رود، عنوان کرد: البته حل معضل بیکاری مستلزم سرمایه‌گذاری است. دولت بنا به هر دلیلی قادر به سرمایه‌گذاری نیست بلکه باید بستر برای سرمایه‌گذاری بخش‌خصوصی در استان‌ها مهیا شود.
 

استاندار با طرح این سوال که چرا بانکی که 24 درصد سود می‌گیرد نباید مالیات پرداخت کند، گفت: بروکراسی در ادارات و بانک‌ها چالش‌هایی سر راه سرمایه‌گذاری بخش خصوصی هستند که باید این بروکراسی از سوی دستگاه‌ها کمتر شود.
 

وی بر آسفالت‌کردن 70 درصد معابر در مناطق حاشیه‌نشین استان تأکید کرد و یادآور شد: چنانچه بخواهیم آسفالت محله‌های حاشیه‌نشین را انجام دهیم شهردار می‌گوید بودجه نداریم؛ اداره کل راه و شهرسازی استان موظف است قیر رایگان را در اختیار شهرداری‌ها قرار دهد تا مشکلات آسفالت مناطق حاشیه‌نشین برطرف شود.

استاندار لرستان همچنین عنوان کرد: با توجه به فرهنگ و بحث طایفه و سنتی که در استان وجود دارد نرخ طلاق در لرستان نسبت به میانگین کشوری وضعیت مطلوبی دارد اما بالاخره چون این روند مطلوب رو به کاهش است باید دنبال راه‌های عملیاتی برای کاهش طلاق باشیم.

وی تصریح کرد: دستگاه‌های اجرایی مرتبط برای کاهش آسیب‌های اجتماعی راهکارهای عملیاتی ارائه دهند و دانشگاه علوم‌پزشکی لرستان نیز مراکز بهداشتی در مناطق حاشیه‌نشین راه‌اندازی کند تا با ارائه این قبیل خدمات امید به زندگی در این مناطق افزایش یابد.

استاندار لرستان  بیان کرد: اداره‌کل ورزش و جوانان استان لرستان با مهیاکردن سالن‌های ورزشی در مناطق محروم استان می‌تواند قدمی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی این مناطق بردارد.
 
 بازوند بر توانمندسازی مناطق حاشیه‌ای شهرهای استان تأکید کرد و گفت: نیاز است به افراد بیکار این مناطق از طریق صندوق امید وام 4 درصد پرداخت و از طریق اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی وام‌های خوداشتغالی ارائه شود.

کد خبر : ۳۶۲۱۸۶