خبرگزاری کار ایران

دلجویی استاندار لرستان از خانواده پسربچه غرق‌‌شده در سیلاب

استاندار لرستان عصر امروز به دیدار خانواده پسربچه غرق‌شده در سیلاب شهرستان‌دلفان رفت و از آنها دلجویی کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در خرم‌آباد، هوشنگ بازوند به همراه جمعی از مدیران استانی و شهرستانی دلفان با خانواده مهدی مرادی ۵ ساله که در سیلاب اخیر شهرستان دلفان غرق شده بود دیدار کرد.

استاندار لرستان با حضور در منزل خانواده این کودک 5 ساله ضمن ابراز تسلیت و همدردی با خانواده وی برای آنها از درگاه خداوند متعال طلب صبر و شکیبایی کرد.

به گزارش ایلنا، جسد مهدی مرادی که در ساعات اولیه روز پنج‌شنبه بر اثر سیلاب گم شده بود با تلاش شبانه‌روزی تیم‌های امداد و نجات و تیم غواصی و مردمی در حد فاصل 6 کیلومتری شهر نورآباد استان لرستان و در رودخانه بادآور منطقه اولاد قبا پیدا و از آب بیرون کشیده شد. 

 به گفته جعفر طولابی فرماندار این شهرستان بیش از ۷۰ میلیارد تومان به بخش‌های مختلف این شهرستان در جریان این سیلاب خسارت وارد شد.

سیلاب اخیر خسارات فراوانی در لرستان برجای گذاشت که علاوه بر مرگ این کودک 5 ساله و کشته‌شدن یک چوپان در اثر صاعقه در یکی از روستاهای شهرستان پلدختر سبب قطع راه ارتباطی 80 روستا، آبگرفتگی سه هزار و 500 واحد مسکن شهری و روستایی، تخریب زیر ساخت 70 روستا، تخریب 100 دهنه پل، خسارت سنگین به 30 کیلومتر راه اصلی و 250 کیلومتر راه روستایی، قطع آب 143 روستا و شهر پلدختر، خسارت دو هزار و 570 میلیارد ریال به بخش کشاورزی و انسداد برخی محورهای جاده ای و ریلی استان  را در پی داشته است.

کد خبر : ۳۶۲۹۱۹