خبرگزاری کار ایران

رئیس ستاد انتخابات لرستان

آمادگی لرستان برای برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس

رئیس ستاد انتخابات لرستان گفت: مقدمات لازم برای برگزاری انتخابات مرحله دوم مجلس شورای اسلامی در روز دهم اردیبهشت با حضور حداکثری مردم انجام شده است.

به گزارش روز چهارشنبه خبرنگار ایلنا در خرم آباد، سید سعید شاهرخی در جمع خبرنگاران افزود: در این دوره از انتخابات مردم در سه حوزه انتخابیه خرم آباد و دوره چگنی، بروجرد، دورود و ازنا برای انتخاب پنج نماینده پای صندوق‌های رای می‌روند

وی اظهار داشت: از ۹ نماینده استان لرستان پنج نماینده دهم اسفندماه جاری در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی انتخاب می‌شوند.

رئیس ستاد انتخابات لرستان گفت: انتخابات دور دوم مجلس شورای اسلامی در لرستان در ۷۶۹ شعبه و صندوق اخذ رای در سه حوزه انتخابیه خرم آباد و دوره چگنی با ۳۴۳ شعبه، بروجرد با ۲۳۸ شعبه و دورود و ازنا با ۱۸۸ شعبه اخذ رای برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه میانگین مشارکت مردم در دور اول انتخابات مجلس شورای اسلامی در لرستان ۶۴ درصد بوده است، ادامه داد: کل واجدین شرایط رای دادن در استان در مرحله دوم ۸۹۸ هزار ۲۲۵ نفر هستند و چهار هزار و ۷۴ نفر برای نخستین بار می‌توانند رای بدهند.

شاهرخی اضافه کرد: واجدین شرایط رای دادن ۴۳۳ هزار و ۶۵۸ نفر درحوزه انتخابیه خرم آباد ودوره چگنی، ۲۷۷ هزار و ۷۴۳ نفر در حوزه انتخابیه بروجرد، و ۱۸۶ هزار و ۸۲۴ نفر در حوزه انتخابیه دورود و ازنا ساکن هستند.

وی اظهار کرد: تبلیغات نامزدهای مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی از هشت صبح ۹۵/۲/۲ آغاز و تا هشت صبح ۹۵/۲/۹ یعنی ۲۴ ساعت قبل از برگزاری انتخابات ادامه دارد.

استان لرستان دارای ۹ کرسی در مجلس شورای اسلامی است و از مجموع هفت حوزه انتخابیه این استان نمایندگان مجلس شورای اسلامی حوزه‌های انتخابیه الیگودرز، سلسله و دلفان کوهدشت و رومشکان و پلدختر در هفتم اسفند سال گذشته انتخاب شدند.

کد خبر : ۳۶۳۲۰۸