خبرگزاری کار ایران

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان:

فیلم‌های آموزشی و علمی می‌توانند جایگزین کتب درسی شوند

asdasd
کد خبر : ۳۶۳۵۶۸

مدیر کل آموزش و پرورش استان لرستان گفت: در آینده باید فیلم های آموزشی و علمی جایگزین کتب درسی شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا در خرم‌آباد، گودرز کریمی‌فر عصر چهارشنبه در مراسم چهل و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم رشد با اشاره به اینکه این جشنواره بزرگ‌ترین و فراگیرترین جشنواره در راستای تولید فیلم‌های آموزشی است و قدمتی ۵۰ ساله دارد٬ اظهار داشت: جشنواره فیلم رشد یک جشنواره علمی٬ آموزشی و تربیتی است و این جشنواره در کیفیت بخشی به آموزش و یادگیری دارای اهمیت بسیار است.

 اظهار داشت: این جشنواره با برگزاری ۴۵ امین دوره توانست جای پای محکمی برای خود باز کند و اثرات آن تا کلاس‌های درس توسعه یابد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان لرستان با اشاره به اینکه هنرمند ترین معلم کسی است که با استفاده از رسانه فیلم آموزش و یادگیری دانش‌آموزان را ارتقاء دهد، گفت: در آموزش و پرورش مصمم هستیم یادگیری عمیق و کیفی را جایگزین یادگیری حافظه محور و سطحی کنیم.

کریمی‌فر با تاکید بر اینکه یک فیلم ۵ دقیقه‌ای می‌تواند اثراتی بیشتر از یک ترم آموزش داشته باشد، افزود: شناسایی و معرفی فیلم‌های آموزشی و علمی را در دستور کار داریم تا بتوانیم با استفاده از آنها مباحث مختلف را به دانش‌آموزان آموزش دهیم.

وی با اشاره به اینکه امیدواریم در آینده با توسعه فیلم رشد بتوانیم آنها را جایگزین کتاب‌های درسی کنی، تصریح کرد: ارتقاء جایگاه فیلم‌های آموزشی و تربیتی٬ آگاهی از تحولات و نوآوری‌های فیلم‌ها و تبادل فرهنگی از طریق فیلم از دیگر اهداف ما در برگزاری جشنواره فیلم رشد است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز