خبرگزاری کار ایران

معاون امور تعاون،وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی

تعاونی‌ها خط مقدم اقتصاد مقاومتی هستند

معاون امور تعاون،وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی تعاونی ها را خط مقدم اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و گفت: توسعه و تقویت تعاونی‌ها سبب پیاده‌سازی اقتصاد مقاومتی می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا در خرم آباد، سید حمید کلانتری صبح امروز در جلسه کارگروه توسعه بخش تعاونی استان با بیان اینکه لرستان دارای پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های خوبی در جهت تشکیل و توسعه تعاونی‌هاست اظهار داشت: این استان به لحاظ موقعیت جغرافیایی، مزیت‌های اقتصادی، نزدیکی به مرکز کشور و... از قابلیت‌های بسیار بالایی برخوردار است.

وی با اشاره به اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در کشور بیان داشت: پیش نیاز تحقق اقتصاد مقاومتی وحدت ملی، تفاهم و روحیه کار جمعی است.

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر اینکه اگر اقتصاد مقاومتی پشتوانه سرمایه اجتماعی را نداشته باشد به اهدافش دست پیدا نمی‌کند افزود: در این راستا باید همه ظرفیت‌ها را در راستای سازندگی کشور، رفع مشکل بیکاری و ایجاد اشتغال، رفع رکورد، رونق اقتصادی و... در کشور به کار گرفت.

کلانتری با تاکید بر اینکه نقاط قوت در کشور باید تقویت شوند بیان داشت: خوشبختانه امروز در دولت یازدهم تدبیر حاکم شده و کشور روال اصولی خود را در بخشهای مختلف روابط بین الملل، سرمایه گذاری خارجی و... طی می‌کند.

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر اینکه اقتصاد مقاومتی اقتصاد مشارکتی و مردمی است و در این رابطه تعاونی‌ها در تحقق آن نقش اساسی دارند گفت: در این راستا باید زمینه برای فعالیت تعاونی‌ها در بخشهای مختلف کشور فراهم شود.

کلانتری در ادامه سخنان خود به فعالیت تعاونی‌ها در استان لرستان اشاره کرد و گفت: در این راستا لرستان به لحاظ گردشگری دارای قابلیت‌های فراوانی بوده و تعاونی‌ها می‌توانند در این حوزه ورود پیدا کرده و رونق این بخش را در دستور کار خود قرار دهند.

وی بر لزوم ایجاد شرکت‌های تعاونی گردشگری در لرستان بیان داشت: این شرکت‌ها می‌توانند خدمات لازم را به گردشگران ارائه بدهند.

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از فعالیت دو هزار تعاونی آموزشی در کشور خبر داد و گفت: همچنین هزار و ۹۰۰ تعاونی مشاوره مهندسی، هزار و ۶۰۰ تعاونی خدمات بهداشتی، ۵۰۰ تعاونی دانش بنیان و... در کشور وجود دارند.

کد خبر : ۳۶۷۹۳۵