خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان مطرح کرد:

62 واحد تولیدی شهرک‌های صنعتی لرستان در تملک بانک‌ها

asdasd
کد خبر : ۳۶۸۹۹۵

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان گفت: از مجموع 462 قرارداد واحدهای این شهرک، 62 قرارداد در تملک بانک‌های استان بوده که از این تعداد 44 واحد به طور کامل تعطیل است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در خرم آباد، فرزاد محمدی صبح امروز یکشنبه درجلسه بررسی واحدهای تملک شده شهرک‌های صنعتی استان توسط بانک‌ها اظهارداشت: از مجموع 462 قرارداد منعقد شده توسط شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان با واحدهای صنعتی تاکنون تعداد 62 طرح در تملک بانک هاست.

وی با بیان اینکه لرستان از لحاظ واحدهای تحت تملک بانک ها استان ششم کشور است، عنوان کرد: کل قراردادهای شهرک‌های صنعتی کشور 65 هزار قرارداد بوده که سهم لرستان 462 مورد است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان با اشاره به اینکه از مجموع 62 واحد تملک شده توسط بانک‌های استان 14 مورد در مرحله ساخت و 48 مورد در مرحله بهره برداری هستند، عنوان کرد: از واحدهای در مرحله ساخت 13 واحد فعال و یک واحد غیر فعال است و از واحدهای بهره برداری شده 31 واحد غیر فعال و 17 واحد فعال هستند.

محمدی با بیان اینکه 13.4 درصد از واحدهای شهرک‌های صنعتی استان دچار جانشینی شده‌اند، افزود: میانگین جانشینی واحدهای شهرک‌های صنعتی کشور 1.9 درصد بوده و در واقع می‌توان گفت واحدهای جایگزین شده استان هفت برابر متوسط کشوری است.

وی به میزان تملک بانک‌ها از واحدهای شهرک‌های صنعتی استان اشاره کرد و گفت: بانک ملی 26 واحد، بانک صنعت و معدن 16 واحد و بانک ملت 11 واحد را تملک کرده اند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان میانگین وزنی کل ظرفیت واحدهای فعال شهرک‌های صنعتی استان که تحت تملک بانک ها هستند را 22 درصد برشمرد و تصریح کرد: تعداد 14 واحد فعال با ظرفیت زیر 20درصد، تعداد چهار واحد با ظرفیت بین 20تا 50 درصد و بیش از 50واحد با ظرفیت یک درصد کار می کنند.

محمدی با اشاره به اینکه بیش از 60 درصد واحدهای جانشینی شهرک‌های صنعتی استان درحوزه خرم آباد است، افزود: از تعداد واحدهای شهرک های صنعتی تحت تملک بانک ها 36 واحد در حوزه خرم آباد هستند.

وی عنوان کرد: 65 درصد واحدهای جانشینی شهرک های صنعتی استان دچار کمبود نقدینگی بوده، 13 درصد آن ها دچار فقدان بازار، 12درصد دچار فرسودگی ماشین آلات و هشت درصد با مشکلاتی از جمله اختلاف بین شرکا مواجه هستند.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی لرستان به هزینه فرصت های از دست رفته واحدهای جانشینی استان اشاره کرد و گفت: با تحت تملک قرار گرفتن این واحدها توسط بانک ها هفت مگاوات برق، 134 هزار متر مکعب آب، 24 هکتار عرصه و هفت هکتار سوله خالی بلاتکلیف مانده است.

محمدی با اشاره به اینکه اشتغال هزار و 241 نفر با تحت تملک قرار گرفتن واحدهای جانشینی شهرک های صنعتی استان معطل مانده است، اضافه کرد: ارزش سرمایه گذاری اولیه این طرح ها بر اساس پروانه بهره برداری 47 میلیارد تومان بوده که با محاسبه این رقم مطابق نرخ زمان فعلی می توان گفت حدود 120 میلیارد تومان سرمایه استان بلاتکلیف مانده است.

وی خواستار تشکیل کمیته مشترکی با حضور نمایندگان تام الاختیار بانک ها، شرکت شهرک های صنعتی و دستگاه های نظارتی برای رفع مشکلات واحدهای جانشینی و راه اندازی مجدد آن ها شد و افزود: لازم است قیمت کارشناسی واقعی این واحدها توسط کارشناسان دادگستری انجام شده و تمامی جرائم و دیرکرد این واحدها بخشوده شود تا بتوان آن ها را دوباره احیاء کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز