خبرگزاری کار ایران

کسب عنوان نخست یازدهمین جشنواره تبیان توسط دانش آموزان لرستانی

asdasd
کد خبر : ۳۷۰۲۳۵

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان از کسب عنوان نخست یازدهمین جشنواره دانش آموزی تبیان توسط دانش آموزان لرستانی خبر داد.

به گزارش روز چهارشنبه خبرنگار ایلنا در خرم آباد، گودرز کریمی فر با اعلام این خبر افزود: این جشنواره اردیبهشت ماه سال جاری با شرکت پنج هزاردانش آموز در قالب یک هزار و 400 گروه از 240 مدرسه و پژوهش سرای دانش‌آموزی سراسرکشور برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه جشنواره پروژه های دانش آموزی تبیان از 13 آبان ماه سال 1394 مصادف با روز دانش آموز آغاز شد و تا پایان بهمن ماه ادامه داشت و در این مدت حدود هفت هزار دانش آموز ثبت نام نمودند، اظهار داشتعارفه ترکاشوند، نرگس شفیعیان و مشکات ساکت برای دومین سال متوالی رتبه نخست ساخت موشک های آبی یازدهمین جشنواره پروژه های دانش آموزی تبیان را کسب کردند.

وی بیان کرد: پس از داوری مرحله اول براساس تکالیف و گزارش های ارسالی دانش آموزان و برگزاری جشنواره های استانی ،حدود پنج هزار دانش آموز، در قالب یک هزار و400 گروه، از مدارس و پژوهش سراهای دانش آموزی سراسر کشور انتخاب و به جشنواره کشوری دعوت شدند.

کریمی فر گفت: مراسم یازدهمین جشنواره کشوری پروژه های دانش آموزی 9 و 10 اردیبهشت ماه سال جاری در دانشگاه شهید بهشتی تهران با حضورپنج هزار دانش آموز در سه بخش سمینارهای علمی، غرفه های نمایشگاهی و مسابقات برگزار شد.

وی افزود :دانش آموزان در قالب 460 گروه در بخش سمینارهای علمی در گرایش های مختلفی همچون فنی و مهندسی، علوم پایه، علوم زیستی و پزشکی، نانو، هنر و معماری، علوم انسانی و اسلامی و نجوم پروژه های تحقیقاتی خود را ارائه داده اند.

وی اظهار کرد :در بخش مسابقات علمی حدود 520 گروه دانش آموزی در مسابقاتی همچون سازه ماکارونی، هوافضا (راکت آبی، گلایدر، هاورکرافت و مکاسیستم)، ماشین های کمیکار (ماشین هایی با سوخت شیمایی)، کوره های خورشیدی، ابرحباب، چالش برنامه نویسی، فوتومیکروگراف، رباتیک (مسیریاب، جنگجو، نمایشی) برگزار شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز