خبرگزاری کار ایران

رئیس صنعت، معدن و تجارت لرستان خبر داد:

احداث کارخانه سرم‌سازی در خرم‌آباد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان گفت: کلنگ احداث کارخانه سرم‌سازی خرم‌آباد پنجشنبه هفته جاری به زمین زده می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا در خرم‌آباد، محمدرضا صفی خانی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پنجشنبه هفته جاری کلنگ احداث کارخانه سرم‌سازی خرم‌آباد با حضور استاندار لرستان به زمین زده می‌شود.

وی بابیان اینکه کارخانه سرم‌سازی خرم‌آباد در سه فاز احداث می‌شود، افزود: این کارخانه در فاز اول خود تولید سرم و در دو فاز دیگر باهدف تولید محصولات دارویی فعالیت خواهد کرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان عنوان کرد: کارخانه سرم‌سازی خرم‌آباد با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی سرمایه‌گذار بدون استفاده از تسهیلات بانکی ظرفیت اشتغال 100 نفر از جویندگان کار را ایجاد می‌کند.

وی با اشاره به ظرفیت موجود در استان لرستان برای تبدیل‌شدن به قطب دارویی کشور بیان کرد: احداث چند شرکت دارویی جدید از برنامه‌های آینده سازمان صنعت و معدن استان لرستان است که می‌تواند این استان را به قطب دارویی کشور تبدیل کند.

صفی خانی با اشاره به توسعه شرکت بایر افلاک خرم‌آباد خاطرنشان کرد: این شرکت در راستای اجرای پروژه‌های اقتصاد مقاومتی استان در حال گسترش است و در حال حاضر فاز تولید داروهای انسانی آن در حال اجرا است و می‌تواند ظرفیت اشتغال خود را که در حال حاضر 180 نفر است، افزایش دهد.

وی گفت: شرکت بایر افلاک درزمینهٔ تولید داروهای حیوانی فعالیت می‌کند و می‌تواند با حمایت‌های صورت گرفته درزمینهٔ تولید داروهای انسانی نیز فعالیت خود را گسترش دهد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان با تأکید بر لزوم استمهال بدهی‌های گذشته این شرکت به بانک عامل عنوان کرد: فعالیت موفق شرکت‌های دارویی اکسیر، داملران و بایر افلاک در استان لرستان به‌گونه‌ای است که شرکت اکسیر شهرستان بروجرد یکی از سه شرکت برتر کشور درزمینهٔ تولید دارو در سال‌های اخیر بوده است بنابراین می‌توان با اجرای طرح توسعه و احداث واحدهای جدید در این شرکت‌ها ظرفیت تولید و اشتغال آن‌ها را افزایش داد.

کد خبر : ۳۷۵۶۶۸