خبرگزاری کار ایران

معاون مدیرعامل پتروشیمی لرستان:

تولید 13هزار تن پلی‌اتیلن در پتروشیمی لرستان

معاون مدیرعامل پتروشیمی لرستان گفت: 13 هزار تن پلی‌اتیلن امسال در پتروشیمی استان تولید شده که 10هزار تن آن صادراتی بوده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در خرم‌آباد، رضا صادقی صبح امروز در جلسه توسعه صادرات غیرنفتی استان که در سالن جلسات استانداری لرستان برگزار شد اظهار داشت: پتروشیمی استان لرستان سال 94 به‌ صورت آزمایشی در مدار تولید قرار گرفت و حدود 96 هزار تن محصول تولید شد که از این میزان 48 هزار تن صادراتی بوده است.

وی افزود: با توجه به ارزش تقریبی پلی‌اتیلن تنی که بین هزار تا هزار و 100 دلار محاسبه شود، ارزش صادرات پلی‌اتیلن 50 هزار دلار است.

معاون مدیرعامل پتروشیمی لرستان عنوان کرد: با توجه به شرایط حاکم نصف تولیدات محصول بوتن شرکت پتروشیمی استان صادراتی است که اخیراً اقدامی انجام‌شده تا صادرات محصول بوتن از گمرک لرستان انجام شود.

وی با اشاره به اینکه بناشده تمام صادرات شرکت پتروشیمی از گمرک لرستان انجام شود تصریح کرد: سال 94 همه صادرات از مرز بازرگان و گمرک بندرعباس انجام می‌شد که سال 95 سعی می‌شود تمام محصولات از گمرک لرستان صادرات شود.

صادقی خاطرنشان کرد: در حال حاضر 600 تن بوتن از گمرک لرستان صادر شده که از لحاظ تنی هزار دلار است.

وی گفت: از ابتدای امسال تاکنون 13 هزار تن پلی‌اتیلن در پتروشیمی استان تولیدشده که 10 هزار تن آن صادراتی بوده و از این مقدار محموله 100 تن به‌ صورت آزمایشی به کشور عراق صادرشده است.

معاون مدیرعامل پتروشیمی لرستان بابیان اینکه اخیراً محموله‌های باارزشی از گمرک  لرستان ترخیص شدند اظهار داشت: ظرفیت پتروشیمی استان 330 هزار تن در سال است که از این مقدار حدود 85 درصد صادراتی است و اگر بتوانیم تمام محصولات را از گمرک لرستان ترخیص کنیم رقم بالایی است.

وی افزود: مشکل اساسی پتروشیمی استان خوراک است و مجتمعی که روزی باید هزار تن تولید داشته باشد در حال حاضر تولیداتش حدود 400 تن است.

کد خبر : ۳۷۵۶۷۹