خبرگزاری کار ایران

فرماندار خرم‌آباد:

برای ایجاد هر شغل در بخش صنعت خرم‌آباد 362 میلیون تومان اعتبار لازم است

فرماندار خرم‌آباد گفت: برای ایجاد هر شغل در بخش صنعت خرم‌آباد 362 میلیون تومان اعتبار لازم است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در خرم‌آباد، حبیب الله خجسته‌پور ظهر امروز در حاشیه جلسه کارگروه اشتغال شهرستان خرم‌آباد که در سالن جلسات فرمانداری خرم‌آباد برگزار شد، در جمع خبرنگاران به میزان شغل در نظر گرفته برای هر دستگاه استانی طی امسال اشاره کرد و اظهار داشت: برای جهاد کشاورزی 519 نفر و برای صنعت، معدن و تجارت هزار و 448 نفر در نظر گرفته شده است.
 
وی با بیان اینکه ایجاد پنج شغل برای شرکت توزیع برق در این سند در نظر گرفته شده است، افزود: برای شرکت گاز 334 نفر، آب منطقه‌ای پنج نفر، آبفا 30 نفر و آبفار ایجاد اشتغال 9 نفر پیش‌بینی شده است.
 
فرماندار خرم‌آباد با اشاره به اینکه برای شرکت نفت ایجاد اشتغال 30 نفر پیش‌بینی شده است، عنوان کرد: برای راه و شهرسازی اشتغال 773 نفر، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی 60 نفر، میراث فرهنگی 750 نفر و برای شرکت مخابرات سهمی در نظر گرفته نشده است.
 
وی با اشاره به اینکه بسیاری از مشاغل برای پروژه‌های ادارات بوده و پس از اتمام پروژه کار فرد نیز به پایان می‌رسد، بیان کرد: برای اداره پست یک نفر، اقتصاد و دارایی هشت نفر و برای اداره کار 98 نفر در نظر گرفته شده است.
 
خجسته‌پور سهم کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی در ایجاد اشتغال را به ترتیب 220 و 420 نفر دانست و گفت: این مورد بیشتر خودکفایی مددجویان این دو نهاد با اخذ تسهیلات است.
 
وی با بیان اینکه برای آموزش فنی و حرفه‌ای ایجاد اشتغال 64 نفر از طریق آموزش پیش‌بینی شده است، تصریح کرد: برای آموزش و پرورش نیز ایجاد اشتغال 626 نفر در نظر گرفته شده که عمده آن بحث اشتغال در امر نوسازی، تکمیل و تجهیز مدارس است.
 
فرماندار خرم‌آباد با اشاره به اینکه برای آموزش عالی ایجاد اشتغال 40 نفر پیش‌بینی شده است، خاطرنشان کرد: برای دانشگاه علوم پزشکی اشتغال 252 نفر، صندوق کارآفرینی امید 360 نفر و برای بنیاد شهید و امور ایثارگران اشتغال 96 نفر در نظر گرفته شده که ایثارگرانی هستند که از طریق بنیاد شهید برای اخذ تسهیلات و راه‌اندازی کسب و کار معرفی می‌شوند.
 
وی اظهار داشت: برای ارشاد اسلامی ایجاد اشتغال 89 نفر و برای ورزش و جوانان 24 نفر در نظر گرفته شده است.
 
خجسته‌پور گفت: برای 24 دستگاه ایجاد اشتغال شش هزار و 361 نفر طی سال جاری پیش‌بینی شده که بیشتر از این هم می‌تواند باشد و چون طبق اطلاعات و تعهد خود دستگاه‌ها بوده باید به آن عمل کنند.
 
وی با بیان اینکه برای ایجاد هر شغل در بخش کشاورزی شهرستان خرم آباد 142 میلیون تومان سرمایه‌گذاری پیش‌بینی شده است، افزود: برای ایجاد هر شغل در بخش خدمات شهرستان 102 میلیون تومان و برای ایجاد هر شغل در بخش صنعت شهرستان خرم‌آباد 362 میلیون تومان پیش‌بینی شده است.

کد خبر : ۳۷۸۲۲۲