خبرگزاری کار ایران

مدیرکل آموزش‌ وپرورش لرستان:

آموزش پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی155 هزار دانش آموز لرستانی

مدیرکل آموزش‌ و پرورش لرستان از آموزش پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی برای 155 هزار دانش آموز در استان لرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در خرم آباد، گودرز کریمی فر روز شنبه درجلسه ستاد پیشگیری از مواد مخدر استان لرستان گفت: 15 هزار نفر از دانش آموزان نواحی یک و دو شهرستان خرم‌آباد در اولین مرحله این طرح آموزش خواهند دید.

وی اظهار کرد: در این راستا 50هزار دانش آموزدوره دوم متوسطه به همراه والدین و شش هزار و 500 نفراز عوامل اجرایی آموزشگاههای دوره دوم متوسطه در سال تحصیلی جدید آموزش های پیشگیری از آسیب های اجتماعی را سپری می کنند .

وی  گفت:  60 نفر از معلمان و مربیان برای اجرای طرح آموزش پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در مدارس توانمندسازی شده‌اند.

وی افزود:طی سال گذشته 28 هزار معلم هرکدام به مدت شش ساعت آموزش‌های ضمن خدمت با موضوع پیشگیری از اعتیاد به مواد مخدر را سپری کرده‌اند.

کریمی‌فر افزود: ارائه آموزش‌ها توسط آموزش‌وپرورش و ستاد پیشگیری از اعتیاد استان بر اساس کار کارشناسی صورت می‌گیرد.

وی تاکید کرد: در راستای مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی و پیشگیری از اعتیاد سال گذشته برنامه‌های مهمی از قبیل کارگاه آموزشی دو روزه پیشگیری از اعتیاد ویژه 50 نفر از مدرسان استان در راستای توجیه دانش آموزان، اولیاء و کارکنان، تهیه و پیاده‌سازی نقشه خطرپذیری دانش آموزان همه مقاطع در 396 آموزشگاه جامعه هدف و تهیه و تدوین کتابچه با موضوع پیشگیری از مصرف مواد مخدر در بین نوجوانان و به تعداد 28 هزار فرهنگی توسط اداره کل آموزش‌وپرورش لرستان اجرایی شده است.

مدیرکل آموزش‌وپرورش لرستان بیان کرد: برگزاری جلسه مشترک با معاونت اجتماعی ناجا، حضور 58 کارشناس نیروی انتظامی در 61 آموزشگاه، توزیع 300 جلد کتابچه آموزشی و 100 برگ پوستر آموزشی، اجرای طرح آموزش مهارت‌های مراقبت از خوداز دیگر برنامه‌هایی هستند که طی سال گذشته در راستای پیشگیری از اعتیاد در مدارس استان اجراشده‌اند.

کد خبر : ۳۷۹۴۷۳