خبرگزاری کار ایران

فرماندار بروجرد خبر داد:

ایجاد بحران معیشتی با تعطیلی 80 کارخانه در بروجرد

فرماندار بروجرد گفت: 80 کارخانه کوچک و بزرگ بروجرد با 50 تا یک هزار کارگر به دلیل بحران‌های اقتصادی توان تولید و فعالیت خود را از دست‌ داده و با اخراج نیروهای خود تعطیل‌شده‌اند و در این شهرستان بحران معیشتی ایجاد می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در بروجرد، مسلم پورقاسمیان ظهر امروز در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی و کمیته نهضت مطالعه مفید این شهرستان اظهار کرد: استان لرستان به‌عنوان استان الگوی اجرای طرح اقتصاد مقاومتی در کشور انتخاب‌ شده است بنابراین باید به‌ گونه‌ای عمل شود که اقتصاد مقاومتی در تولید و اشتغال به عینیت برسد.

وی با اشاره به مشکلات فراگیر صنایع کوچک و بزرگ شهرستان بروجرد در سال‌های اخیر عنوان کرد: 80 کارخانه کوچک و بزرگ با 50 تا 1000 کارگر به دلیل بحران‌های اقتصادی توان تولید و فعالیت خود را ازدست‌داده و با اخراج نیروهای خود تعطیل‌شده‌اند.

فرماندار بروجرد با اشاره به مشکلات معیشتی شهروندان بروجرد درنتیجه بیکاری فراگیر در این شهرستان بیان کرد: به نظر می‌رسد عمده‌ترین دلیل بحران معیشتی فعلی نادیده گرفتن اقتصاد مقاومتی و بی‌توجهی به کارکردهای فرهنگی در کشور است چراکه فرهنگ زیربنای توسعه اقتصادی پایدار است و تا هنگامی‌که به این مهم توجه نشود نمی‌توان مشکلات معیشتی مردم را به‌گونه‌ای صحیح مرتفع کرد.

وی کنترل و نظارت دقیق بر موضوعات فرهنگی را لازمه توسعه اقتصادی دانست و افزود: بر این اساس هرکجا در کشور به موفقیتی نائل شده‌ایم درنتیجه توجه به کارکردهای فرهنگ در کشور است که یکی از زیرساخت‌های مباحث فرهنگی آموزش‌وپرورش و مهم‌ترین ابزار آن کتابخانه‌هاست.

پورقاسمیان با انتقاد از تعطیلی کتابخانه احسان شهیدی بروجرد این امر را درنتیجه اعمال برخی سلیقه‌های مدیران پیشین دانست و گفت: این کتابخانه با دارا بودن امکانات بسیار در زمان خود بیش از 3000 عضو جذب کرده و ظرفیت خوبی در راستای تشویق شهروندان به کتاب‌خوانی به وجود آورد اما امروز به دلیل برخی مشکلات این امکانات به کار گرفته نمی‌شود بنابراین ضرورت دارد تصمیمی مبنی بر بازگشایی آن توسط نهادهای مرتبط اتخاذ شود.

کد خبر : ۳۸۰۴۶۷