خبرگزاری کار ایران

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان:

مسئولان‌دانشگاه‌ها باید زمینه فضای بازسیاسی را در دانشگاه فراهم‌ کنند

asdasd
کد خبر : ۳۸۱۵۴۸

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان گفت: مسئولان دانشگاه ها باید زمینه و بستر فضای باز سیاسی را در دانشگاه فراهم کنند تا کار سیاسی و فرهنگی در فضایی باز و به دور از تنش در دانشگاه‌ها رونق یابد.

به گزارش روز پنجشنبه خبرنگار ایلنا در خرم آباد، سید سعید شاهرخی در جلسه کمیسیون دانشجویی افزود: در این راستا کرسی‌های آزاد اندیشی و سمن‌های دانشجویی می‌توانند نقش‌آفرینی خوبی در مسائل  اجتماعی، فرهنگی و زیست محیطی داشته باشند و مسئولان باید دانشجویان را در این زمینه ترغیب و تشویق کنند.

وی با بیان اینکه نقش دانشگاه و دانشجویان در تاریخ ایران و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران منحصر به فرد ، برجسته و تاثیرگذار است، بیان کرد : در دانشگاه ها باید فرصت برابر برای همه گروه‌ها و سلیقه ها ایجاد شود و سلیقه ها مختلف در فضای دوستانه و به دور از حواشی با رویکرد گفتمان محور دیدگاه ها و نظرات خود را بیان کنند.

شاهرخی اظهار کرد: فعالیت همه گروه‌ها و طیف های سیاسی دانشجویی باید در چارچوب قانون و تمکین به قانون باشد. دانشجویان در طول تاریخ ایران نقش مثبت و اثرگذاری در جهت منافع کشور دارند و این برآیند همواره رو به رشد بوده است.

وی با تقدیر از اقدامات خوب بسیج دانشجویی استان در برگزاری کنگره شهدا در سال گذشته اظهار کرد: تقویت فرهنگ جهاد ،ایثار و شهادت از ضروریات جامعه دانشگاهی امروز است.

وی با اشاره به اینکه این روند بیانگر عظمت و اهمیت جایگاه دانشجو در ابعاد مختلف سیاسی، اجتماعی ، مذهبی و فرهنگی است، اظهار داشت: در این راستا همه مسئولان و متولیان امر باید همت مضاعف داشته باشند و این فضای روبه رشد و تعالی را تقویت و حمایت کنند.

شاهرخی ادامه داد: به همین منظور مسئولان دانشگاه‌ها باید برنامه ریزی دقیق و مدونی در جهت ایجاد شور و نشاط سیاسی در دانشگاه ها در دستور کار قرار دهند.

وی اضافه کرد: اگر روحیه خمودگی و بی تفاوتی در دانشگاه‌ها گسترش یابد و شرایط تضارب افکار مهیا شود ، دانشجو نمی‌تواند نقش اثرگذاری خود را در فضای سیاسی ایفا کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز