خبرگزاری کار ایران

رئیس دادگستری شهرستان بروجرد مطرح کرد:

یک سوم ازدواج‌ها در بروجرد به طلاق ختم می‌شود

asdasd
کد خبر : ۳۸۴۶۰۹

رئیس دادگستری بروجرد گفت: طی سال گذشته سه هزار و 110 واقعه ازدواج در شهرستان بروجرد به ثبت رسیده است که 714 مورد برابر با یک سوم آنها به طلاق ختم شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در بروجرد، حمید رضا بوالحسنی روز یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه بروجرد با بیان اینکه متاسفانه گسترش روز افزون ماهواره و شبکه‌های اجتماعی در افزایش آمار طلاق در شهرستان بروجرد تاثیر داشته‌است، افزود:استفاده نادرست از شبکه‌های اجتماعی و ماهواره را باعث سست‌شدن بنیان خانواده شده و سست شدن مسائل اعتقادی و دینی جامعه از عوامل مهم افزایش پرونده های قضایی است.

وی اظهار داشت: نهادهای مسئول باید در قبال گسترش ماهواره‌ها در جامعه هوشیار باشند و اجازه ندهند دشمن با این وسیله به اهداف شوم خود دست یابد.

وی اضافه کرد: مشاوره قبل از طلاق باید به مشاوره قبل از ازدواج تبدیل شود تا بتوانیم از آسیب‌های اجتماعی و عواقب طلاق در جامعه جلوگیری کنیم.

رئیس دادگستری بروجرد افزود: سال‌ها پیش رضاخان با زور نتوانست حجاب را از سر بانوان ایرانی بردارد ولی اگر امروز برنامه‌ریزی دقیق و منسجمی نداشته باشیم این کار به نرمی توسط شبکه‌های ماهواره ای انجام می‌شود.

افزایش 15 درصدی پرونده‌های قضایی شهرستان بروجرد

بوالحسنی از افزایش 15 درصدی پرونده‌های قضایی بروجرد خبر داد و گفت: بسیاری از قاچاقچیان مواد مخدر دلیل جرم خود را بیکاری عنوان می‌کنند لذا رکود اقتصادی و بیکاری از عوامل مهم در افزایش پرونده های قضایی بروجرد است.

وی بیشترین پرونده‌های قضایی تشکیل شده در بروجرد را مربوط به مباحث مالی دانست و افزود: رکود اقتصادی در معامله های روزانه و برگشت چک ها تاثیر زیادی دارد.

رئیس دادگستری بروجرد اظهار کرد: شهروندان باید قبل از انجام معامله‌های مالی اموال منقول و غیرمنقول با مشاوران مورد اعتماد مشورت کنند و از قوانین و مقررات این معامله ها مطلع شوند.

وی درباره زمان دادرسی پرونده‌های قضایی در بروجرد گفت: نظرات کارشناسی برخی نهادها در مورد پرونده‌ها، ارسال مدارک از طریق پست، پیگیری‌های نیروی انتظامی در مورد پرونده‌ها و در نهایت ارسال جواب به دادگستری باعث افزایش مدت دادرسی می شود.

 بوالحسنی با بیان اینکه سنگینی مجازات مانند اعدام باعث کاهش جرم نمی‌شود، افزود: لغو اعدام ها طبق شرایط زمان، نظر مجمع تشخیص مصلحت نظام و اعلام دستگاه قضایی کشور صورت می گیرد.

وی با اشاره به نقش استکبار جهانی در گسترش مواد مخدر در جامعه اظهار کرد: استکبار جهانی با گسترش مواد مخدر به دنبال ناکارآمد کردن جوانان ما است لذا برای جلوگیری از گرفتار شدن آنها باید برای این قشر اشتغال ایجاد کنیم.

رئیس دادگستری بروجرد با تاکید بر لزوم تربیتی شدن فضای زندان ها گفت: متاسفانه زندان های ما به دانشگاه بزهکاری تبدیل شده اند و فضای تربیتی و اصلاحی ندارند.

وی افزود: زندان باید بیرون شهر باشد ولی اکنون به دلیل نبود امکانات و اعتبارات امکان انتقال زندان بروجرد به خارج از شهر وجود ندارد.

بوالحسنی در خصوص تخلفات صورت گرفته در انتخابات مجلس شورای اسلامی در شهرستان بروجرد اظهار کرد: 10 متخلف در دور نخست انتخابات به دلیل فروش رای دستگیر شدند ولی مشخص نشد این افراد از جانب کدامیک از نامزدها به کار گرفته شده اند.

وی افزود: با توجه به برخورد قاطع دستگاه قضایی با فروش رای در مرحله نخست انتخابات هیچگونه تخلفی در مرحله دوم صورت نگرفت.

رئیس دادگستری بروجرد گفت: خوشبختانه انتخابات شهرستان بروجرد در روزهای نخست بعد از برگزاری مورد تایید شورای نگهبان قرار گرفت.

وی در خصوص روند بررسی پرونده قاتل مرحوم خشخاشی معلم بروجردی اظهار کرد: پرونده قاتل در دادگاه شماره یک خرم آباد بررسی و پیگیری شده و حکم آن سه سال حبس و پرداخت دیه است.

بوالحسنی با بیان اینکه این فرد به دلیل پایین بودن سن در مرکز اصلاح و تربیت خرم آباد به سر می‌برد، افزود: شنیده شده این قاتل، قاری قرآن شده است که البته این موضوع در حکم وی تاثیری ندارد و نظر شاکی در این رابطه بسیار مهم است.

نشست خبری رئیس دادگستری بروجرد به مناسبت هفته قوه قضاییه برگزار شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز