خبرگزاری کار ایران

مدیر جهاد کشاورزی بروجرد مطرح کرد:

افزایش 20 درصدی استفاده از بذر اصلاح شده کشاورزی

asdasd
کد خبر : ۳۸۴۶۳۷

مدیر جهاد کشاورزی بروجرد گفت: استفاده از بذور کشاورزی اصلاح شده در این شهرستان در سال گذشته در مقایسه با سال پیش از آن افزایش 20 درصدی داشته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در بروجرد، رضا امینی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران شهرستان بروجرد با بیان اینکه استفاده از بذور کشاورزی اصلاح شده در این شهرستان در سال گذشته در مقایسه با سال پیش از آن افزایش 20 درصدی داشته است،افزود: توزیع و استفاده از بذور اصلاح‌شده کشاورزی در این شهرستان روند رو به رشدی دارد.

امینی اضافه کرد: سیاست اداره جهاد کشاورزی بروجرد مدیریت مصرف آفت‌کش‎ها در راستای تولید محصولات سالم است.

وی اظهارکرد: آمار توزیع 150 تنی بذور کشاورزی اصلاح شده در سال 91 بین کشاورزان شهرستان بروجرد در سال گذشته به 850 تن رسیده است.

مدیر جهاد کشاورزی بروجرد افزود: تلاش‎ها به منظور کاهش سطح خود مصرفی بذور و حرکت در راستای استفاده از بذور اصلاح شده در این شهرستان ادامه دارد.

امینی به برخی اقدامات انجام شده در حوزه کشاورزی شهرستان بروجرد در سال گذشته اشاره و خاطرنشان کرد: توزیع 1/2 میلیارد تومان اعتبار در راستای توسعه مکانیزاسیون و افتتاح سیستم مانیتورینگ آفت کش‎ها از جمله اقدامات یاد شده است.

وی تاکید کرد: اداره جهاد کشاورزی بروجرد سال گذشته علاوه بر کسب رتبه نخست استانی در میان مراکز جهاد کشاورزی استان رتبه نخست را در حوزه‎های حفظ نباتات، مکانیزاسیون و تولید گندم با تولید 40 هزار تن از این محصول به خود اختصاص داده است.

مدیر جهاد کشاورزی بروجرد تاکید کرد: این شهرستان به عنوان دومین شهرستان استان در سال گذشته موفق به افتتاح سیستم مانیتورینگ آفت‌کش‎ها شد.

وی اظهار کرد: در روش سیستم مانیتورینگ آفت‌کش‎ها کشاورزان و باغداران به منظور تهیه سم مورد نیاز باغات و محصولات کشاورزی خود ملزم به مراجعه کلینیک‎های گیاه‌پزشکی تحت نظر اداره جهاد کشاورزی هستند.

مدیر جهاد کشاورزی ادامه داد: در کلینیک‎های گیاه‌پزشکی سموم مجاز ثبت شده در یک لیست برای استفاده در باغات و مزارع کشاورزی تجویز می‎شود و کشاورزان و باغداران نیز به منظور تهیه سموم مورد نیاز ملزم به مراجعه مراکز مورد اعتماد و تایید این اداره هستند.

امینی با اشاره  به مورد تایید بودن لیست سموم سیستم مانیتورینگ آفت‌کش‎ها تصریح کرد: استفاده از این روش تهیه سموم در کنار تولید محصولات سالم با حذف موارد تکراری آزمون و خطا برای کشاورزان نیز سودمند است.

وی بیان کرد: به این ترتیب کشاورزان و باغداران به جای استفاده از سموم مختلف در دفعات متعدد از سموم مجاز تجویز شده در کلینیک‎های گیاه‌پزشکی برای آفت‌کشی مزارع کشاورزی و باغات خود استفاده می‎کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز