خبرگزاری کار ایران

گفتگوی یک خیر نیک اندیش با ایلنا:

مسجد در یکی از روستاهای شهرستان خرم آباد احداث می‌شود

نصرت الله جهانی چگنی خیر نیک اندیش گفت: خودم و همسرم در صدد احداث یک مسجد به نام مبارک حضرت فاطمه زهرا (ص) در یکی از روستاهای شهرستان خرم آباد هستیم.

 نصرت الله جهانی چگنی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا در خرم آباد با بیان اینکه دو میلیارد ریال جهت ساخت غسالخانه و پارکینگ در روستای چگه میرزاوند از توابع شهرستان چگنی اهداء کرده است، افزود:  در سال 93 به پیشنهاد مردم و اهالی ساکن روستا برخود وظیفه دانستم که در این امر خیر و خداپسندانه برای عموم شرکت کنم .

وی اظهار داشت: در همین راستا 13 هزار متر مربع زمین را خریداری نمودم و لطف الهی شامل حال من شد تا استارت این کار زده شود.

وی با بیان اینکه دیوار کشی، کف سازی و  بستر سازی پارکینگ تمام شده است و به بهره برداری رسیده است، تصریح کرد: در این راستا تا کنون مبلغ دو میلیارد ریال هزینه شده است و انشالله تا پایان سال نیز غسالخانه این روستا به بهره برداری خواهد رسید.

نایب رییس سابق شورای شهر خرم آباد با بیان اینکه اکثر روستاهای شهرستان چگنی فاقد پارکینگ و غسالخانه هستند ،اظهار داشت: امیدوارم این عمل باب خیری شود تا سایر خیرین نیز برای دیگر روستاهای شهرستان چگنی ورود پیدا نمایند و مشکلی از مشکلات روستاهای چگنی را حل نمایند.

مهندس جهانی چگنی که خود زادگاهش همین روستا است، اظهار داشت: این زمین اکنون هبه است بخاطر اینکه ارگانهای دولتی بتوانند در بحث اعتباری این طرح را کمک نمایند و طی صورتجلسه ای زمین را در اختیار شورا و دهیاری روستا قرار داده ام.

وی ضمن تشکر از زحمات مدیر کل سازمان مدیریت و برنامه ریزی لرستان، مدیر کل  بنیاد مسکن لرستان و معاونین به خاطر مساعدت در راستای اجرای طرح افزود: جدول گذاری این مجموعه با همکاری بنیاد مسکن انجام شده است و در این راستا 50 میلیون تومان برآورد اعتبار شده است.

وی با بیان اینکه این طرح تا میلیاردها تومان هزینه می تواند پیشرفت داشته باشد،افزود: این مجموعه قابلیت گسترش ، احداث استراحتگاه ، ایجاد سایبان و .. را نیز دارد که دیگر خیرین نیز می توانند با مراجعه به شورای روستا و دهیاری مساععدت مالی نمایند  

احداث مسجد حضرت فاطمه زهرا (ص) در روستای باغ نو شهرستان خرم آباد

نصرت الله جهانی چگنی با بیان اینکه امسال در نظر داریم چندیدن طرح خداپسندانه دیگر را نیز پیگیری و اجرا نماییم، افزود: در این راستا مبلغ 5 میلیارد ریال برای احداث مسجدی در روستای باغ نو شهرستان خرم آباد هزینه نموده ایم.

وی با بیان اینکه زمین این مجموعه خریداری شده است اظهار داشت: این زمین با نام مبارک حضرت فاطمه زهرا(ص) است که توسط همسر بنده وقف خواهد شد.

وی با بیان اینکه این روستا در اطراف شهر خرم آباد و فاقد مسجد است، افزود:  این طرح توسط امام جمعه محترم شهرستان خرم آباد و حوزه علمیه کمالیه پیشنهاد شده است و زمین آن خریداری شده و در دست اقدام است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در خرم آباد، شامگاه یکشنبه و همزمان با شب شهادت مولای متقیان علی (ع) و شب قدر مراسم کلنگ‌زنی غسالخانه و بهره‌برداری از پارکینگ ۱۳ هزار متری این امر خیر با حضور امام جمعه و فرماندار شهرستان چگنی، حجت الاسلام و المسلمین حنان مدیر کل ارشاد اسلامی استان لرستان، حجت الاسلام منصوری رییس سازمان تبلیغات شهرستان خرم آباد، جمعی از مسئولین شهرستان چگنی و بزرگان و اهالی روستای چگه میرزاوند برگزار شد.

در این مراسم همچنین با حضور مسئولین نماز جماعت و ضیافت افطارالمومنین در مسجد حضرت ابوالفضل (ع) این روستا نیز انجام شد تا در ‌‌نهایت اخلاص از اقدام بزرگ و ماندگار نصرت الله جهانی چگنی به نیکی تجلیل و تمجید شود.

کد خبر : ۳۸۴۸۱۴