خبرگزاری کار ایران

استاندار لرستان:

صادرات 50 میلیون دلاری کالا از لرستان طی سال جاری

استاندار لرستان گفت: طی سه ماهه نخست امسال شاهد صادرات ۵۰ میلیون دلاری کالا بوده‌ایم که نسبت به سال گذشته افزایش ۱۵۷ درصدی داشته است.

به گزارش روز چهار شنبه خبرنگار ایلنا درخرم‌آباد، هوشنگ بازوند در جلسه کارگروه کالاهای صادرات غیرنفتیلرستان که با حضور رایزن اقتصادی ایران در عراق و جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی لرستان در استانداری برگزار شد؛ اظهار داشت: طی سه ماهه نخست امسال صادرات کالاهای غیرنفتی لرستان به خارج کشور امیدوارکننده است، اما باید بیشتر در این زمینه تلاش شود.

وی عنوان کرد: در این سه ماه شاهد رشد ۱۵۷ درصدی صادرات کالاهای غیرنفتی استان لرستان به خارج کشور بوده‌ایم که می‌تواند زمینه رشد بیشتری در ماه‌های آینده داشته باشد.

استاندار لرستان گفت: صادرات کالاهای غیرنفتی استان لرستان در سال ۹۳ بیش از ۹۶ میلیون دلار و در سال گذشته ۱۹۳ میلیون دلار افزایش داشته است.

این مسؤول یادآور شد: پیش‌بینی امسال ما برای صادرات کالاهای غیرنفتی در استان لرستان به خارج از کشور ۲۳۰ میلیون دلار است که علاوه بر این، اتاق بازرگانی شهرستان خرم‌آباد تلاش می‌کند ۱۰۰ میلیون دلار دیگر به این رقم اضافه کند.

استاندار لرستان گفت: انتظار ما از رایزن اقتصادی ایران در عراق این است که با توجه به پتانسیل‌های موجود در استان لرستان، در تمام زمینه‌ها به ویژه صنعت و معدن، کشاورزی و دامپروری و... همکاری لازم را با تجار لرستانی و ایرانی داشته باشد.

بازوند اظهار داشت: با توجه به اینکه امروز شاهد استقبال کشور عراق از کالاهای ایرانی هستیم، باید از این فرصت استفاده شود و کالاهای مورد نیاز آن‌ها را تأمین کنیم. از این رو، استان لرستان در بخش‌های مختلف می‌تواند بخشی از این کالا‌ها را تأمین و صادر کند.

بازوند یادآور شد: انتظار ما از اتاق بازرگانی شهرستان خرم آباد این است که ۱۰۰ میلیون دلار صادرات کالاهای غیرنفتی در لرستان را که قرار است تا پایان امسال محقق کند، انجام دهد و برای تحقق این امر از هیچ تلاش و کوششی دریغ نکند.

کد خبر : ۳۸۹۹۷۹