خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان:

اولین ام آر آی بیمارستان شهید رحیمی خرم‌آباد به زودی راه‌اندازی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۳۹۹۶۰۴

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: در راستای اجرای موفق بسته‌های طرح تحول نظام سلامت در استان، اولین ام آر آی بیمارستان شهید رحیمی خرم‌آباد به زودی راه اندازی می‌شود.

به گزارش ایلنا، کوروش ساکی در آیین تجلیل از خبرنگاران لرستان و نشست خبری خبرنگاران رسانه‌های گروهی افزود: تنها بیمارستان تازه ساختی که طی سال‌های اخیر مورد استفاده قرار گرفته بیمارستان 260 تختخوابه شهید رحیمی خرم‌آباد بوده که با توجه به مستهلک‌بودن سایر بیمارستان‌ها، مراجعات به مراکز دولتی بسیار بوده است.

وی به خرید بیش از یک‌هزار میلیارد ریال تجهیزات بیمارستانی برای بیمارستان‌های لرستان اشاره کرد و اظهار داشت: طی حدود دو سال گذشته بیش از یک‌هزار میلیارد ریال تجهیزات برای بیمارستان‌های استان خریداری شده و در مجموع تاکنون یک‌هزار و 680 میلیارد ریال منابع درباره اجرای بسته‌های این طرح در استان هزینه شده است.

کوروش ساکی به کمبود شدید فضای درمانی در لرستان اشاره کرد و افزود: علی‌رغم اضافه کردن 177 تخت به بیمارستان شهید رحیمی، این بیمارستان هنوز هم بخش‌های فوق تخصصی، پیوندی از جمله کلیه و مغز استخوان در استان وجود ندارد که برای این مهم باید فضای جدید ایجاد شود.

ساکی درباره مشکلات بیماران سرطانی اظهار کرد: لرستان فاقد یک مرکز رادیوتراپی دولتی است و یک بخش خصوصی برای این مهم اعلام آمادگی کرده و رایزنی‌های لازم در حال انجام است.

وی اظهار داشت: در این راستا دو مجوز ایجاد مرکز رادیوتراپی در خرم‌آباد و بروجرد صادر شده که با توجه به نوع خدمات این مراکز، ساخت و بهره‌برداری از آن دست کم دوسال به طول می‌انجامد.

ارتقاع لرستان در شاخص کشوری با راه‌اندازی یک‌هزار تخت جدید در بیمارستان‌های لرستان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: هم اکنون دو هزار تخت بیمارستانی دولتی در استان وجود دارد که شاخص کشور به ازای هر یک‌هزار نفر 1.6 است. در صورت ایجاد یک‌هزار تخت جدید در استان، این شاخص به 1.7 ارتقا می یابد.

وی با بیان اینکه راه اندازی هر تخت بیمارستانی 10 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد،تصریح کرد: تفاهم نامه ایجاد یکهزار تخت با قرار گاه سازندگی خاتم الانبیا منعقد شده که 30 درصد هزینه ها توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تامین می شود.

وی اضافه کرد: سهم قرارگاه نیز پس از انتقال بیمارستان عشایر و فروش زمین بیمارستان فعلی، پرداخت خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان افزود: سال گذشته در استان لرستان جذب پزشکان متخصص 40 درصد افزایش یافته است.

وی گفت: در حال حاضر 90 درصد بیماران استان از پنج رشته اصلی شامل پزشک عمومی، داخلی، اطفال، بیهوشی و زنان بهره مند هستند.

ایجاد 100 هزار متر مربع فضای بهداشتی در لرستان

ساکی با اشاره به اینکه 664 خانه بهداشت در استان فعال است، افزود: 100 هزار متر مربع فضای بهداشتی به ویژه در مناطق محروم و روستایی احداث می شود.

وی تصریح کرد: قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا 50 درصد هزینه این فضاها معادل حدود 500 میلیارد ریال را تقبل کرده و خیران سلامت نیز برای حضور در این طرح، اعلام آمادگی کرده اند.

کمک 650 میلیاردی خیران سلامت لرستان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان ادامه داد: سال گذشته 650 میلیارد ریال کمک های خیران سلامت در استان جذب شد.

ساکی بیان کرد: این میزان بالاترین جذب در کشور بوده در حالی‌که از مجموع اعتبارات 170 میلیارد ریالی دولتی 35 درصد تحقق یافته است.

وی اضافه کرد: همچنین قرارداد احداث 5 هزار متر مربع فضای بهداشتی درمانی با خیران سلامت منعقد شده و قرار است این فضاها با 40 درصد کمتر از قیمت پیمانکاری ایجاد شود. بیش از 4 هزار لرستانی مقیم خارج کشور شناسایی شده که چنانچه کمک 10 درصد این افراد در حوزه سلامت جذب شود، خدمت شایانی در این عرصه خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز