خبرگزاری کار ایران

ایلنا گزارش می‌دهد؛

هفته فرهنگی از نگاه روابط عمومی ادارات لرستان

هفته فرهنگی- اقتصادی لرستان از ۲۵ تا ۲۹ مرداد در پایتخت برگزار شد و طی روزهای اخیر با نقطه نظرات متفاوتی مورد بررسی و کنکاش قرار گرفت، اما در این بین روابط عمومی ادارات حاضر در هفته فرهنگی نیز نظرات خود را با خبرنگار ایلنا در میان گذاشتند.

به گزارش ایلنا، هفته فرهنگی- اقتصادی لرستان از ۲۵ تا ۲۹ مردادماه سال‌جاری در پایتخت برگزار شد و طی روزهای اخیر با نقطه نظرات متفاوتی مورد بررسی و کنکاش قرار گرفت، قطعا هر همایش و برنامه‌ای نقاط ضعف و قوتی دارد.

مطمعنا اصل و نفس برگزاری چنین همایشی آن هم در سطح ملی بسیار مفید بوده و می‌تواند در شناخت ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های فرهنگ یک منطقه به دیگر فرهنگ ها مفید باشد.

لذا شناخت نقاط قوت و بررسی دقیق برخی ضعف‌های این نمایشگاه سبب می‌شود تا بلکه در سال‌های آتی شاهد نمایشگاه‌های به مراتب  بهتر و با کیفیت‌تر باشیم.

اما در این بین روابط عمومی ادارات حاضر در هفته فرهنگی نیز نظرات خود را با خبرنگار ایلنا در میان گذاشتند.

خانم زینب فیضی گفت: هفته فرهنگی اقتصادی فرصت مناسبی برای نشان دادن ظرفیت‌های جذب سرمایه‌گذار در حوزه ورزش است. 

وی بیان داشت: فرصت خوبی پیش آمد تا در هفته فرهنگی اقتصادی لرستان همه دستگاه‌ها ظرفیت‌های که می‌تواند موجب جذب سرمایه‌گذاران  از سرمایه‌گذاران شود را نشان دهند.

وی افزود: اداره ورزش و جوانان لرستان هم در این نمایشگاه تلاش کرده تا در زمینه‌‌هایی که می‌تواند ظرفیت‌های جذب بخش خصوصی را  داشته باشد به خوبی نشان دهد ضمن اینکه نباید از ظرفیت خیرین ورزشی هم غافل شد که در این راستان در نمایشگاع اطلاعات لازم در زمینه ظرفیت‌های ورزش بازگو می‌شود.

وی تصریح کرد: در طول این نمایشگاه برخی‌ها علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در بخش ورزش استان بودند و اعلام آمادگی خود را اعلام کردند ولی هنوز چیزی قطعی نشده است.

فیضی گفت: ما در استان لرستان پروژه‌های مختلفی در حوزه ورزش داریم که پیشرفت‌های مختلفی دارند و سرمایه‌گذار می‌توانند در آنها سرمایه‌گذاری داشته باشند.

مراد زارعی می‌گوید:خوشبختانه با تلاش و همت مسئولان لرستان برنامه فرهنگی و اقتصادی لرستان به خوبی در حال برگزاری است.

وی ادامه می‌دهد: در این نمایشگاه دستاوردهای استان به خوبی و معرض دید بازدیدکنندگان گذاشته شده است و انتظار می رود این برنامه‌ها در سال‌های آتی هم ادامه داشته باشد.

مدیر روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی استان لرستان بیان می‌کند: بزرگ‌ترین نقدی که بر این نمایشگاه مربوط به اطلاع رسانی آن در شهر تهران بر می‌گردد، به گونه‌ای که تبلیغات بسیار کمی در ارتباط با برگزاری هفته فرهنگی و اقتصادی لرستان در سطح معابر تهران صورت گرفته است.

وی به حضور اداره منابع طبیعی در این نمایشگاه اشاره می‌کند و می‌افزاید: اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان لرستان هم در این نمایشگاه حضور خوبی دارد و  در قسمتی از غرفه خود خدمات ارائه شده را به معرض نمایش گذاشته است.

زارعی می‌گوید: خوشبختانه وزیر علوم در بازدیدی که از غرفه منابع طبیعی بعمل آورد از عمل کرد ما راضی بود.

مهدی بابایی اعتقاد دارد این نمایشگاه از برنامه‌های خوبی است که توسط مسئولان استان تدارک دیده شده است به گونه‌ای که در آن پتانسیل‌های استان لرستان به خوبی نشان داده شده است.

وی یادآور می‌شود: شرکت آب و فاضلاب لرستان هم  مهمترین دستاوردها و اقدامات خود را که بیشتر در زمینه تامین آب شرب همشهریان است در این نمایشگاه به نمایش گذاشته است.

مدیر روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان لرستان بیان می‌کند: از مهمترین نقاط ضعفی که در این نمایشگاه شاهد آن هستیم نبود امکانات و مکان مناسب برای خبرنگاران است، چرا که خبرنگاران نقش مهمی در انتقال اخبار و اطلاعات نمایشگاه جامعه دارند و لذا باید توجه ویژه‌ای به آنها شود.

عطا حسن پور عنوان می‌کند: اداره میراث فرهنگی استان لرستان با ۴ غرفه در نمایشگاه هفته فرهنگی و اقتصادی استان لرستان حضور یافته است که از جمله این غرفه‌ها مربوط به دفاتر خدمات مسافربری هوایی و زمینی و همچنین هتل رنگین کمان است.

وی اظهار می‌کند: تا روز چهارم  نمایشگاه بیش از ده هزار بروشور کتابچه پوستر و عکس از سوی اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری لرستان ببین بازدید کنندگان توزیع شده است.

مدیر روابط عمومی اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری لرستان برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی را در معرفی ظرفیت‌ها و جاذبه‌های استان لرستان بسیار مفید می‌داند.

محمد‌‌رضا کرموند می‌گوید: نمایشگاه هفته فرهنگی و اقتصادی استان عنوان خیلی خوبی دارد و توانسته لرستان را به خوبی معرفی کند.

 وی خاطرنشان می‌کند: متاسفانه در بسیاری از غرفه‌ها پتانسیل‌های جذب سرمایه‌گذار در لرستان به خوبی به نمایش گذاشته نشده است و دستگاه‌ها بیشتر اقدامات و تولیدات خود را به نمایش گذاشته‌اند.

مدیر روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای استان لرستان می‌افزاید: در غرفه مربوط به آب منطقه‌ای علاوه بر معرفی پتانسیل‌های استان لرستان، با توجه به وضعیت بحرانی آب که در کشور وجود دارد به بحث تعادل بخشی و طرحی که در این زمینه وجود دارد پرداخته شده است.

کرموند عنوان می‌کند: با توجه به اینکه وزارت نیرو به استان لرستان حق آبه مناسبی نداده است از نمایندگان استان انتظار می‌رود که یقه وزیر نیرو را برای تخصیص آب بگیرند.

حجت‌اله خسروی بیان می‌کند: شرکت لبنیات پگاه لرستان به عنوان یکی از ظرفیت‌های تولیدی استان در نمایشگاه فرهنگی اقتصادی لرستان حضور یافته است و خوشبختانه استقبال خوبی از سوی بازدیدکنندگان از غرفه این شرکت صورت گرفته است.

وی به مشکلات نمایشگاه اشاره می‌کند و می‌گوید: نمایشگاه دارای مشکلاتی است که از جمله آنها می‌توان به ضعف در تامین امکانات رفاهی و تغذیه برای غرفه‌داران و همچنین خبرنگاران اشاره کرد.

مدیر روابط عمومی شرکت پگاه لرستان بیان می‌کند:در مجموع این نمایشگاه در معرفی فرهنگ لرستان به پایتخت نشینان خوب بوده است اما متاسفانه تبلیغات خوبی در ارتباط با برگزاری این رویداد در شهر تهران صورت نگرفته است و در واقع تبلیغات ضعیفی شاهد هستیم.

خسروی اظهار می‌کند:روابط عمومی دستگاه‌ها و شرکت‌ها در این نمایشگاه زحمت زیادی کشیده‌اند و رسانه‌ها هم در طول برگزاری نمایشگاه اخبار را به خوبی انعکاس داده‌اند که جا دارد از همه آنها تقدیر و تشکر به عمل آید.

وی می‌گوید: خوشبختانه رسانه‌ها در یکی دو سال گذشته با شرکت پگاه ارتباط خوبی داشته‌اند و ما از همه آنها  به خاطر تعامل خوبی که وجود دارد تشکر می‌کنیم. 

وی یادآور شد: نمایشگاه فرهنگی اقتصادی  لرستان فرصت مناسبی است تا ظرفیت‌های استان لرستان در حوزه‌های مختلف نشان داده شود. نمایشگاه دارای مشکلاتی بود که از جمله آنها می‌توان به ضعف در امکانات رفاهی و تغذیه برای رستوران و همچنین خبرنگاران اشاره کرد.

وی اظهار داشت: در مجموع این نمایشگاه در معرفی فرهنگ لرستان به پایتخت نشینان خوب بود اما متاسفانه تبلیغات خوبی در ارتباط با برگزاری این رویداد در شهر تهران صورت نگرفته بود و در واقع تبلیغات ضعیفی شاهد بودیم.

خسروی گفت: روابط عمومی‌ها در این نمایشگاه زحمت زیادی کشیدند و رسانه‌ها هم در طول برگزاری نمایشگاه اخبار را به خوبی انعکاس دادند که جا دارد از همه آنها تقدیر و تشکر به عمل آید.

مدیر روابط عمومی شرکت شیر پگاه لرستان افزود: خوشبختانه رسانه‌ها در یکی دو سال گذشته با شرکت پگاه ارتباط خوبی داشته‌اند که ما از همه آنها تشکر می‌کنیم. 

 به گزارش ایلنا، کار هفته فرهنگی و اقتصادی به صورت دسته جمعی صورت گرفت و همه در آن نقش‌آفرینی کردند.

برای برگزاری هفته فرهنگی و اقتصادی لرستان در مجموع 500 تا 550 میلیون تومان هزینه شد، ضمن اینکه بسیاری از هزینه‌ها از محل صرفه‌جویی ادارات و همچنین کمک بخش خصوصی تامین شد. 

این هزینه‌ها در مقایسه با هزینه‌ای که سایر استان‌ها در این بخش انجام داده‌اند را می‌توان از نقاط قوت این همایش خواند.

قطعا همگان بر این موضوع واقفند که هزینه برای فرهنگ، هزینه نیست بلکه سرمایه‌گذاری مفیدی است که در طولانی مدت ثمر بخش خواهد بود. 

در این بین نقش خبرنگاران در اطلاع‌رسانی و تبلیغات هفته فرهنگی و اقتصادی لرستان بسیار خوب و مهم ارزیابی شد و خوشبختانه پنج وزیر هم به این نمایشگاه آمدند و از 85 غرفه آن بازدید کردند.

هفته فرهنگی اعتماد به نفس و خودباوری جدی در بین همه لرستانی‌ها به وجود آورد و امروز فضا به گونه شده است، جایگاه لرستان در هیئت دولت هم مورد توجه قرار می‌گیرد.

اوج و روزهای  پربار نمایشگاه در روزهای اول و دوم بود و در سه روز باقی‌مانده عملا برنامه خاصی وجود نداشت و  نمایشگاه از تب و تاب افتاده بود و به غیر از اجرای موسیقی چیز خاصی در این سه روز مشاهده نشد.

بزرگ‌ترین نقدی که بر این نمایشگاه  مربوط به اطلاع رسانی آن در شهر تهران به گونه‌ای که تبلیغات بسیار کمی در ارتباط با برگزاری هفته فرهنگی و اقتصادی لرستان در سطح معابر تهران صورت گرفته بود.

همچنین کم توجهی به خبرنگاران لرستانی در نمایشگاه، بی‌توجهی مسولان به مراسم اختتامیه، اطلاع رسانی ضعیف برای شهروندان تهرانی، پخش موسیقی غیر لری در هفته ویژه فرهنگ لرها، جای خالی هنرمندان لرستانی در هفته فرهنگی، معرفی نامناسب لباس زنان لر آنگونه که زنان لر با نجابت و زیبایی معروفند، از جمله نقاط ضعف این آیین بود.

همچنین در این همایش جای خالی روستاییان و عشایر لرستانی و سبک زندگی آنان از نکات قابل توجه این مراسم بود.

گزارش از سجاد آریان پور

کد خبر : ۴۰۳۸۶۶