خبرگزاری کار ایران

ایلنا و پیگیری یک سوژه؛

معارضان مانع اجرای پروژه‌های گازرسانی در روستاها هستند

asdasd
کد خبر : ۴۰۴۱۹۵

مدیرعامل شرکت گاز استان‌لرستان گفت: در مسیر اجرای اغلب پروژه‌های گازرسانی‌موضوع معارضین هم وجود دارد به نحوی که در حدود یک چهارم هزینه های شرکت در روند اجرای پروژه‌ها مربوط به پرداخت های معارضان است.

حشمت اله شمس خرم‌آبادی، امروز چهارشنبه در حاشیه نشست خبری با خبرنگاران لرستان در پاسخ به سئوال خبرنگار ایلنا درخصوص تاخیر در گازکشی میدان ورودی و اصلی شهرستان چگنی(میدان فردوسی) و مشکلات بوجود آمده و همچنین تاخیر و عدم گازکشی برخی مناطق حاشیه شهرستان خرم‌آباد مانند گیلوران افزود: در خصوص تاخیر در تکمیل گازکشی میدان شهرستان چگنی، محور خط لوله گاز شهرستان خرم آباد به بخش شاهیوند در این مسیر قرار دارد و انتهای خط لوله و شبکه گاز در همان میدان فردوسی است.

وی اظهار داشت: چاله کنده شده در این میدان به این علت است که عملیات تست گاز بایستی خط صفر شود و کار گاز رسانی به اتمام  برسد و به محض اینکه این کارها تمام شود و خط لوله به شبکه گاز وصل شود، این چاله پر خواهد شد.

به گزارش ایلنا، کانال گازرسانی به مانعی جدید برای ادامه احداث میدان فردوسی شهرستان دوره چگنی تبدیل شده تا ساخت این میدان را با توجه به نزدیک شدن به فصل بارندگی متوقف کند.

از سال 1390 احداث میدان ورودی از سمت جاده کوهدشت آغاز و نیمه تمام رها شد. با از سر گرفتن کار ساخت این میدان و جاده مربوط به آن امید می‌رفت که پس از پنج سال از آغاز ساخت این میدان بزودی پایان یابد که مشکل کانال گازرسانی، بر سر راه ساخت این میدان پنج ساله قرار گرفته و مانع ادامه احداث آن شده است.

 در بحث زیر ساخت‌ها، در سال 94-95 مبلغ 103 میلیون تومان اعتبار جهت ادامه ساخت میدان هزینه شد ولی کار میدان بیش از این مبلغ نیاز داشت و با این وجود با پیگیری‌های شهرداری پیمانکار کار خود را ادامه داد ولی شرکت گاز با حفر کانالی برای انتقال خط لوله گاز به چند روستای اطراف شهر که از مسیر این میدان می گذرد باعث توقف ساخت این میدان شده است.

 در همین زمینه گلایه هایی از سوی مردم و مسئولان شهرستان چگنی از طولانی شدن کار در کانال حفر شده گاز رسانی در محل این میدان وجود دارد.

قرار بر این بود که هر چه سریعتر کار شرکت گاز در محل میدان فردوسی تمام شود که متاسفانه تاکنون مانع ساخت میدان شدهاند. پیگیری‌هایی جهت رفع این مشکل و ادامه ساخت میدان با فرماندار و مکاتباتی با گاز استان، اداره امور شهری و معاونت عمرانی استانداری داشته‌ایم ولی کانال گاز همچنان مانعی بر سر راه احداث میدان است.

شهردار سراب دوره با بیان اینکه 90 درصد کار زیرسازی جهت آسفالت مسیر میدان فردوسی انجام شده است، افزود: از شرکت گاز انتظار داریم با توجه به نزدیک شدن به فصل بارندگی هرچه سریع تر تکلیف کانال گاز در این مسیر را مشخص کرده تا بتوانیم تا قبل از فصل بارندگی کار احداث و نصب تندیس در میدان و آسفالت مسیر آن‌را انجام دهیم. 

مدیر عامل شرکت گاز لرستان همچنین در خصوص عدم لوله کشی گاز در برخی مناطق حاشیه شهرستان خرم آباد همچون روستای گیلوران افزود: گیلوران به صورت خاص برای خود ما نیز معظلی شد.

شمس خرم‌آبادی اظهار داشت: پروژه گازرسانی به گیلوران از 5 سال گذشته شروع شده و پیشرفت بسیار خوبی داشته که متاسفانه وجود 3 خانوار معارض که اجازه ندادند خط از زمین‌شان عبور کند پروژه تعطیل و لوله ها جمع آوری شد.

وی اظهار داشت: با پیگیری اهالی و صحبت با صاحبان زمین پروژه کلید خورده و پیشرفت خوبی دارد.

مدیر عامل شرکت گاز لرستان وجود معارضین را عامل اصلی در عدم اجرا ، تاخیر  و به اتمام رساندن پروژه های گاز رسانی به روستاها دانست و افزود: متاسفانه در برخی موارد با اینکه قبلا با تک‌تک مالکین صحبت شده و توافق انجام شده است، لذا در شروع کار نیز برخی معارض شده و در اجرای پروژه های گاز رسانی سنگ اندازی می کنند. 

گزارش از سجاد آریان پور

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز