خبرگزاری کار ایران

وزیر دادگستری در لرستان مطرح کرد:

تلاش برای مشخص‌شدن میزان دارایی‌های پدیده شاندیز/ برخی متهمان خود را به خواب زده‌اند

وزیر دادگستری گفت: تلاش می‌شود میزان دارایی‌های پدیده شاندیز مشخص شود.

به گزارش ایلنا از خرم‌آباد، حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی در حاشیه شورای اداری استان لرستان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پرونده پدیده‌شاندیز به‌صورت جدی در حال پیگیری است و هم دولت و هم قوه قضائیه تلاش جدی می‌کنند تا این پرونده به  جایگاه خود برسد.

وی با اشاره به اینکه دولت و قوه قضاییه پیگیر پرونده پدیده‌شاندیز هستند، افزود: تلاش می‌شود میزان دارایی‌های شرکت مشخص شود تا تکلیف سهام‌داران و میزان سهام‌داری آن‌ها تعیین شده و یا پول و یا میزان سهام به آن‌ها واگذار شود.

وزیر دادگستری با اشاره به وجود تعداد زیاد سهام‌داران پدیده شاندیز عنوان کرد: پرونده پدیده شاندیز، پرونده‌ای بزرگ و پیچیده است و بیش از 100 هزار سپرده‌گذار دارد و دولت و قوه‌قضاییه با جدیت پیگر به سرانجام رسیدن پرونده پدیده شاندیز هستند.

پورمحمدی متذکر شد: رسیدگی به پرونده‌های مالی و جرایم اقتصادی از حساسیت‌های خاصی برخوردار است چراکه این موضوع هم مطالبه مردم و هم مطالبه رهبر معظم انقلاب از دستگاه قضایی است.

وی همچنین عنوان کرد: پس از دستگیری برخی مدیران و اعضای هیئت‌مدیره سابق پدیده به دیگر عوامل مرتبط با آنان هشدار داده شد تا چنانچه اموال منقول و غیرمنقول این شرکت را در اختیار دارند، به اعضای هیئت‌مدیره جدید بازگردانند اما باز هم برخی افراد که در مظان اتهام قرار دارند، خود را به خواب غفلت زده‌اند و همچنان سعی در پنهان کردن این موضوع دارند. 

پورمحمدی ادامه داد: با دستگیری 2 تن از عوامل سابق «پدیده»، روند دستگیری‌ها در این پرونده اقتصادی وارد مرحله جدیدی شد. هم اکنون اتهام آنان کلاهبرداری است اما احتمال دارد در روند رسیدگی‌های قضایی اتهامات دیگری نیز به افراد دستگیر شده در این پرونده تفهیم شود.  

وی افزود: دستگاه قضایی با قدرت و قاطعیت به پرونده «پدیده» ورود کرده و به همه اتهامات و تخلفات افرادی که در این ماجرا نقش داشته باشند، رسیدگی می کند. پرونده‌های مالی و جرایم اقتصادی باید با دقت و در همه جوانب مورد توجه و بررسی قرار بگیرد تا حقی از هیچ کسی تضییع نشود و اما سرعت در روند بررسی پرونده نیز باید مورد توجه ویژه باشد. 

به گفته وزیر دادگستری برای دستگیری افرادی که در مظان اتهام قرار دارند یا در روند رسیدگی قضایی در مظان اتهام قرار می‌گیرند، هیچ‌وقت درنگ نخواهد شد  و در صورتی که اتهامی متوجه فردی در هر پست و مقامی شود، بلافاصله به موضوع رسیدگی خواهد شد.

مصطفی پورمحمدی تاکید کرد: پرونده پدیده‌شاندیز به‌صورت جدی در حال پیگیری است و هم دولت و هم قوه‌قضائیه تلاش جدی می‌کنند تا این پرونده به نتیجه برسد.

کد خبر : ۴۰۵۵۵۴