خبرگزاری کار ایران

همزمان با هفته تعاون:

آیین تجلیل از تعاونی‌های برتر لرستان برگزار شد

آیین تجلیل از 12 تعاونی برتر استان لرستان طی مراسمی با حضور مسئولان برگزار شد.

به گزارش ظهر روز چهارشنبه خبرنگار ایلنا در خرم آباد، طی مراسمی با حضور آیت الله سید احمد میرعمادی نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد، محمد بیرانوندی نماینده مردم خرم آباد در مجلس شورای اسلامی، علی آشتاب مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان، رئیس اتاق تعاون و سایر مسئولان از ۱۲ تعاونی برتر استان لرستان تجلیل به عمل آمد.

در مراسم تجلیل از تعاونی‌های برتر استان لرستان، تعاونی مرغ مادر صدف دریاکنار از بروجرد، تعاونی تولید شیرینی پانیذ ماداکتو از خرم آباد، تعاونی شن و ماسه پلدختر، تعاونی فرش دستباف شکارگاه زاگرس از بروجرد، تعاونی فارغ‌التحصیلان علوم دامی خرم آباد به عنوان تعاونی برتر تقدیر شدند.

در ادامه این مراسم همچنین تعاونی کامیون داران دورود، تعاونی مصرف فرهنگیان بروجرد، تعاونی مصرف فرهنگیان دورود، تعاونی اعتبارکارکنان امور اقتصادی و دارایی لرستان، تعاونی مسکن مهر فرزانگان سبز بروجرد، اتحادیه تعاونی‌های مسکن مهر پلدختر و تعاونی مرکز توانبخشی فدک فاطمه پلدختر به عنوان تعاونی‌های برتر استان معرفی و تجلیل شدند.

نماینده ولی فقیه در لرستان در این آیین افزود: اقتصاد مقاومتی تنها راه حل مشکلات اقتصادی کشور و دستیابی به اقتصاد سالم است.

 آیت الله سیداحمد میرعمادی با بیان اینکه در گذشته ترس از فرار مغزها و نخبگان مسئولان کشور را آزار می‌داد در حالی که امروز با پیشرفت علم و دانش و فناوری کشور در هر رشته دارای نخبگان فراوان است، اظهار داشت: امروز اگر شخصی در فکر تحقق اقتصاد مقاومتی نباشد به نوعی مرتکب خیانت شده زیرا دشمنان انقلاب نقطه ضعف ما را شناسایی کرده‌اند و همه باید برای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در کشور تلاش کنند.

به گفته وی دانش و فناوری، فرهنگ متعالی، اقتصاد سالم، امنیت و ملتی بصیر و رهبری آگاه از نشانه‌های پیشرفت‌های یک جامعه و کشور است که ایران اسلامی از همه اینها بهره‌مند بوده و رهبری هوشنمد نیز در راس حکومت اسلامی ایران قرار دارد.

امام جمعه خرم آباد تصریح کرد: برای ملت ما روشن است که کشورهای طرف مذاکره با ایران در برجام به هیچ تعهد و قراردادی متعهد نبوده و بعد از انجام این قراردادها به بدعهدی‌ها خود در مورد ایران ادامه دادند.

آیت الله میرعمادی گفت: ما برای داشتن اقتصادی سالم به سه صورت مالکیت خصوصی و دولتی و گسترش تعاونی‌ها می‌توانیم به فعالیت‌های اقتصادی در راستای تحقق اقتصادی سالم ادامه دهیم.

وی اظهار کرد: تنها راهی که برای تحقق اقتصاد سالم و اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی وجود داشته راه‌اندازی تعاونی های فعال و خرده مالکی است که با انجام این فعالیت‌ها می‌توان سلامت اقتصادی جامعه را رقم زد. 

همچنین در پایان این مراسم در فضایی صمیمی کیک هفته تعاون در یازدهمین جشنواره تعاونی‌های برتر استان لرستان برش داده شد و بین حاضران توزیع شد.

در این جشنواره ۲۷۵ تعاونی ثبت نام کرده بودند که در نهایت 12 تعاونی در 21 رشته به عنوان تعاونی‌های برتر معرفی شدند.

گزارش از سجاد آریان پور

کد خبر : ۴۰۸۹۰۶