خبرگزاری کار ایران

نورالدینی خبر داد:

25 مهرماه آغاز سرشماری عمومی نفوس و مسکن در لرستان

قائم‌مقام اجرای طرح سرشماری استان‌لرستان گفت: سرشماری عمومی نفوس و مسکن 95 همزمان با سراسر کشور از 25 مهر تا 25 آبان‌ماه در لرستان برگزار می‌شود.

سید حسین نورالدینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در خرم‌آباد افزود: سرشماری برای اولین بار به دو روش اینترنتی از ۳ تا ۲۴ مهر و به صورت حضوری و مصاحبه مستقیم از ۲۵ مهر تا ۲۵ آبان انجام می‌شود.

معاون آمار و اطلاعات برنامه و بودجه لرستان با اشاره دو مرحله‌ای بودن اجرای سرشماری نفوس و مسکن تصریح کرد: سرشماری نفوس و مسکن کامل‌ترین و مؤثرترین روش گردآوری اطلاعات و آمار است که در فرآیند سرشماری همه اعضا با همه ویژگی‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرند. 

نورالدینی با اشاره به اهمیت آمارگیری درست و ثبت اطلاعات دقیق گفت: آمار و اطلاعات در هر کشور مبنای تصمیم‌گیری و مهم‌ترین ابزار برای ارزیابی گذشته و حال و برنامه‌ریزی برای آینده است. 

وی اظهار داشت: سرشماری جامع و مطلوب، زمینه مدیریت و برنامه‌ریزی با کیفیت و اثرگذار را برای مسئولان مربوطه فراهم می‌کند. در ثبت اطلاعات به صورت اینترنتی پس از انجام مراحل از طریق سامانه آمار و ثبت اطلاعات، کد رهگیری به هر خانوار تعلق می‌گیرد.

نورالدینی خواستار ترغیب افراد به ثبت‌نام اینترنتی در امر سرشماری نفوس و مسکن شد و گفت: امیدواریم مشارکت مردم در ثبت‌نام اینترنتی بالا بوده و مردم از این روش استقبال کنند. 

وی اظهار داشت: آمار و اطلاعات درست رکن اساسی توسعه و توزیع عادلانه اعتبارات و امکانات در سطوح مختلف روستا، بخش، شهر و کشور است در غیر این صورت قطعاً برنامه‌ریزی درست نخواهد بود و نابسامانی بوجود می‌آید و هر جایی که قرار داریم نمی‌توانیم به نحو مطلوب خدمت‌رسانی کنیم لذا همه مسئولان و عموم مردم باید اهتمام جدی در اجرای درست این طرح ملی داشته باشند.

وی به نحوه برگزاری سرشماری نفوس و مسکن طی سنوات قبل در کشور اشاره کرد و بیان داشت: سرشماری سال ۹۵ مبنای اختصاص اعتبارات استانی تا یک‌دهه دیگر است لذا از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی از تمامی دست اندرکاران و مدیران اجرایی خواست با بکارگیری تمامی ظرفیت‌های موجود در بحث اجرای سرشماری با دقت فراوان و جدیت ورود پیدا کنند.

کد خبر : ۴۰۹۰۷۲