خبرگزاری کار ایران

معاون سیاسی استانداری لرستان خبر داد:

تشکیل کمیته ویژه مشکلات زنان زندانی و سرپرست خانوار

asdasd
کد خبر : ۴۱۰۴۲۷

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان گفت: کمیته‌ای ویژه با محوریت امور بانوان استانداری لرستان برای پیگیری مشکلات زنان زندانی و زنان سرپرست خانوار تشکیل می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا در خرم آباد، سید سعید شاهرخی ظهر روز سه‌شنبه در جلسه کارگروه زنان و خانواده استان لرستان افزود: زنان سرپرست خانوار به ویژه زنان آزاد شده از زندان و یا بانوانی که سرپرست آنان در زندان است، نیازمند توجه ویژه دستگاه‌ها و انجمن های حمایتی هستند.

شاهرخی تاکید کرد: باید در رفع مشکلات زنان سرپرست خانوار توجه ویژه ای به سازمان های مردم نهاد صورت گیرد چرا که دستگاه‌های دولتی می‌توانند از طریق این انجمن‌ها، خدمات مطلوبی به جامعه هدف ارائه دهند.

وی اظهار داشت: ارائه راهکار و تسهیل در رفع مشکلات این زنان اهمیت ویژه‌ای دارد و امکانات دستگاه‌های اجرایی، حمایتی و اشتغال زا باید به سمت زنان سرپرست سوق داده شود.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان تصریح کرد: مصوبه سال 92 مبنی بر تشکیل کمیته زندانیان زن و زنان سرپرست خانوار اجرایی نشده که این کمیته باید به صورت جدی ایجاد شود.

وی تاکید کرد: ارتباط مرکز مشاوره تلفنی سازمان بهزیستی باید با زنان زندانی برقرار شده و طرح آموزش از راه دور برای این قشر در اولویت قرار گیرد.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان گفت: حدود 50 هزار زن سرپرست خانوار در استان شناسایی شده که باید اجرای طرح های حمایتی برای این افراد در اولویت قرار گیرد.

معاون سیاسی، اجتماعی استاندار لرستان گفت: گاهی می‌بینیم یک زن به خاطر 500 هزار تومان! در زندان است و باید مشکلات این‌گونه زنان به صورت جدی مورد توجه هم دستگاه‌های مرتبط دولتی و هم نهادهای مدنی (سمن‌ها) قرار گیرد.

آموزش از راه دور زنان زندانی

وی تأکید کرد: آموزش از راه دور زنان زندانی در لرستان کلید بخورد و نیز یک روز معین در هفته، برای مشاوره‌ی تلفنی رایگان به زنان زندانی درنظر گرفته شود.

شاهرخی تصریح کرد: آموزش زنان زندانی و مهارت‌آموزی ایشان، زمانی که از زندان ترخیص می‌شوند، اهمیت فراوانی دارد و در این زمینه، همه‌ ادارات موظف هستند با انجمن‌های مردمی این حوزه (سمن‌ها)، نهایت همکاری و هم‌یاری را داشته باشند. 

یکی از مشکلاتی که در این جلسه مطرح شد این بود که انجمن‌های مردم‌نهاد حوزه‌ی زنان زندانی و زنان سرپرست خانوار، به قدر کافی مورد حمایت مالی ادارات مربوطه، قرار نمی‌گیرند.

شاهرخی تاکید کرد: باید تلاش کرد هم مشارکت خیرین را افزایش و هم اینکه مشارکت نهادهای دولتی برای کمک مالی و اعتباری به انجمن‌های مردم‌نهاد این حوزه را افزایش داد؛ زیرا وقتی فعالیت سازمان‌ها و نهادهای مردم‌نهاد این حوزه تقویت شود خود به خود شاخص سرمایه‌ی اجتماعی هم در جامعه ارتقا می‌یابد و ارتقای این شاخص از سیاست‌های دولت تدبیر و امید است.  

معاون سیاسی، اجتماعی استاندار لرستان در زمینه‌ مشارکت اجتماعی نیز افزود: بایستی تا می‌توانیم حوزه‌ فعالیت و مشارکت اجتماعی مردم را در امور مختلف افزایش بدهیم و هرچقدر مشارکت مردم در امور افزایش یابد میزان موفقیت فعالیت‌های دولت هم بیشتر می‌شود. 
 
سیدسعید شاهرخی تأکید کرد: راه‌حل‌هایی که برای کاهش مشکلات زنان زندانی و زنان سرپرست خانوار تهیه می‌شود، بایستی قابل اجرا، عملی و عینی باشند تا بتوانیم در عمل، اقداماتی مفید برای کاهش مشکلات این قشر انجام بدهیم.
 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز